- CELE RAJDU:
- sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej,
- wyłonienie osób godnych miana HARPAGANA w marszu i rowerowej jeździe na orientację,
- popularyzacja imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku,
- upowszechnienie tężyzny fizycznej, turystyki oraz obronności kraju,
- wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
- ukazanie uczestnikom piękna Ziemi Pomorskiej.
- NAZWA RAJDU:
Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN-48
- TERMIN I MIEJSCE:
Rajd odbędzie się w dniach 17-19 października 2014 roku z bazą w Lipuszu.
- ORGANIZATOR:
Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku, ul. Ogarna 72, 80-826 Gdańsk, tel. +48-606-210-024;
- ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY:
Rajd organizowany jest przez grono klubowiczek, klubowiczów i sympatyków Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN.
Komitet Organizacyjny Rajdu:
- BAZA RAJDU:
Bazą Rajdu ERnO HARPAGAN-48 będzie Zespół Szkół w Lipuszu, Gmina Lipusz, Powiat Kościerski, Województwo Pomorskie. Baza będzie czynna od godz. 16.00 w dniu 17 października do godziny 9.00 w dniu 19 października 2014 r.
- UCZESTNICTWO:
Prawo uczestnictwa w Rajdzie mają osoby:
- Które ukończyły 18 lat.
- Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć tylko pod opieką osób pełnoletnich oraz za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
- Formularz Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej można pobrać ze strony Rajdu z działu Pliki do pobrania
- Jeden opiekun może opiekować się maksymalnie 10 osobami niepełnoletnimi.
- Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodzica lub opiekuna prawnego). Dopuszcza się do uczestnictwa w Rajdzie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nie posiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Rajdzie. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.
- W przypadku osób niepełnoletnich potwierdzenie dobrego stanu zdrowia, braku przeciwwskazań medycznych oraz wyrażenie zgody na udział w Rajdzie potwierdza na formularzu Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej własnoręcznym podpisem rodzic lub opiekun prawny nieletniego uczestnika oraz osoba, której opiekunowie prawni powierzyli opiekę nad nieletnim w czasie trwania Rajdu.
- TRASY RAJDOWE:
- TRASA PIESZA 10 km (TP10) HARPUŚ: 10 km w 5 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 10 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
- TRASA PIESZA 25 km (TP25): 25 km w 8 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 25 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
- TRASA PIESZA 50 km (TP50): 50 km w 12 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
- TRASA PIESZA 100 km (TP100): 100 km w 24 godziny, charakterystyka trasy: 2 pętle po 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa. Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
- TRASA ROWEROWA 50 km (TR50): 50 km w 6 godzin, charakterystyka trasy: 50 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
- TRASA ROWEROWA 100 km (TR100): 100 km w 9 godzin, charakterystyka trasy: 100 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
- TRASA ROWEROWA 200 km (TR200): 200 km w 12 godzin, charakterystyka trasy: 200 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa). Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
- TRASA MIESZANA (TM150): 50 km pieszo + 100 km rowerem w 18 godzin, charakterystyka trasy 1 pętla 50 km pieszo - kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf narastający, następnie 100 km rowerem - kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf. Obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa). Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
Na wszystkich trasach:
- klasyfikacja indywidualna z podziałem na płeć K- kobiety, M- mężczyźni,
- każdy uczestnik ma swój numer startowy,
- dozwolone jest poruszanie się po trasie w grupach,
- organizator nie zapewnia sprzętu startowego (buty, rowery itp. itd.).
- ZASADY WSPÓŁZAWODNICTWA:
Zasady współzawodnictwa opisane są w Zasadach współzawodnictwa w Rajdzie. Są one integralną częścią Regulaminu i można znaleźć je poniżej Regulaminu
- SYSTEM POTWIERDZANIA PUNKTÓW KONTROLNYCH SPORTIDENT:
- Na wszystkich trasach (oprócz TP10 HARPUŚ) stosowany będzie elektroniczny system potwierdzania obecności na punktach kontrolnych SPORTident.
- Na trasie TP 10 HARPUŚ stosowany będzie tradycyjny sposób potwierdzania punktów kontrolnych w postaci papierowych kart startowych.
- Uczestnicy nie posiadający własnych kart SPORTident, podczas identyfikacji w Biurze SPORTIdent będą musieli wpłacić kaucję wraz z opłatą za wypożyczenie karty SI w wysokości 60 zł (50 zł kaucja + 10 zł opłata za wypożyczenie). Kaucja (50 zł) będzie zwracana w biurze SPORTIdent po oddaniu karty SI. Kaucji ani opłaty za wypożyczenie nie należy wpłacać bezpośrednio na konto bankowe Organizatora!!!
- Do Biura SPORTIdent udajemy się po dokonaniu wszelkich formalności w Biurze Rajdu.
- Dozwolone są tylko karty dostarczone przez organizatora lub własne typu SI 6, 8, 9 lub 10.
- Z systemem SPORTident można zapoznać się nieco bliżej na stronie http://www.sportident.com. Informacja na temat systemu SPORTident na Harpaganie znajduje się w tym dokumencie .
- MAPY:
Na wszystkich trasach dostarczane mapy są kolorowe i zabezpieczone w foliowym worku strunowym.
- trasa piesza TP10 HARPUŚ, skala 1:10000,
- trasa piesza TP25, skala 1:25000,
- trasy piesze TP50, TP100, skala 1:50000,
- trasa rowerowa TR50, skala 1:50000,
- trasy rowerowe TR100, TR200, skala 1:100000,
- trasa mieszana TM150, skala 1:50000 (etap pieszy), 1:100000 (etap rowerowy).
- PUCHAR POLSKI PPwPMnO i PPwMRnO:
- KOSZULKI RAJDOWE T-SHIRT:
Tradycyjnie już będzie można zamówić koszulkę rajdową w cenie 30 zł, w dwóch wersjach: męskiej (rozmiary -> XS,S,M,L,XL,XXL) oraz damskiej (rozmiary -> S,M,L,XL). Opłatę za koszulkę należy przelać wraz z opłatą startową (koszulki będą gotowe do odbioru w sklepiku rajdowym) lub też będzie można je tam zakupić w przypadku braku wcześniejszej wpłaty (do wyczerpania nakładu).
W przypadku nieodebrania opłaconej koszulki podczas rajdu obowiązuje Procedura orbioru pamiątek/koszulek/dyplomów
UWAGA: nie gwarantujemy dostępności koszulek zamówionych od 11 października 2014.
- ZGŁOSZENIA:
Uczestnik zobowiązany jest do wypełnienia i wysłania formularza zgłoszeniowego poprzez Internet lub w ostatnim terminie w Biurze Rajdu w bazie Rajdu:
Do 26 września 2014 roku:
a. obowiązuje promocyjna opłata rajdowa - zgłoszenia można dokonać wyłącznie wypełniając elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej rajdu.
Od 27 września do 13 października 2014 roku:
b. obowiązuje normalna opłata rajdowa - zgłoszenia można dokonać wyłącznie wypełniając elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej rajdu.
Od 14 października 2014 roku:
c. obowiązuje wyższa opłata rajdowa - można zgłaszać się tylko bezpośrednio przed startem, w Biurze Rajdu (wszelkie opłaty tylko gotówką).
Zgłoszenie będzie ważne w momencie wpłynięcia opłaty rajdowej na konto organizatora.W przypadku nie wpłynięcia opłaty rajdowej zgłoszenie jest nieważne.
Po potwierdzeniu wpłynięcia opłaty rajdowej na konto organizatora, uczestnik zostaje wpisany na listę startową.W Biurze Rajdu, osoby zgłoszone będące na liście startowej wypełniają formularz Rajdowy dotyczący akceptacji regulaminu Rajdu.
Osoby nie zgłoszone wypełniają cały formularz zgłoszeniowy wraz z częścią dotyczącą akceptacji regulaminu Rajdu (Rajdowy).
Odpowiednie formularze będą dostępne w Biurze Rajdu.
- OPŁATA RAJDOWA:
Trasa |
Płatne do 26.09
(data księgowania na koncie organizatora) |
Płatne od 27.09-13.10
(data księgowania na koncie organizatora) |
Płatne od 14.10 i w Biurze Rajdu
(w dniach 17-19.10) |
Piesza 10km (TP10) HARPUŚ mieszkańcy Gminy Lipusz (bez względu na wiek) |
1 zł |
3 zł |
5 zł |
Piesza 10km (TP10) HARPUŚ osoby w wieku do 12 lat (rocznik 2002 i młodsi) |
5 zł |
10 zł |
15 zł |
Piesza 10km (TP10) HARPUŚ osoby w wieku od 13 lat (rocznik 2001 i starsi) |
20 zł |
35 zł |
50 zł |
Piesza 25km (TP25) |
50 zł |
65 zł |
80 zł |
Piesza 50km (TP50) |
60 zł |
75 zł |
90 zł |
Piesza 100km (TP100) |
70 zł |
85 zł |
100 zł |
Rowerowa 50km (TR50) |
60 zł |
75 zł |
90 zł |
Rowerowa 100km (TR100) |
70 zł |
85 zł |
100 zł |
Rowerowa 200km (TR200) |
80 zł |
95 zł |
110 zł |
Mieszana (TM150) |
70 zł |
85 zł |
100 zł |
- Opłatę rajdową należy przesłać przelewem bankowym na konto:
Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN, ul Ogarna 72, 80-826 Gdańsk.
BZ WBK I/O Gdańsk 62 1090 1098 0000 0001 0362 6857
- Tytuł przelewu należy wypełnić według następującego schematu: "H48 + TRASA + ID + NAZWISKO(A) + EW. DODATKI"
- Opłatę rajdową za kilka osób można uiszczać na jednym przekazie.
UWAGA!!!
- W przypadku stwierdzenia braku obecności na listach startowych przed Rajdem pomimo opłacenia opłaty rajdowej, należy w Biurze Rajdu okazać dowód uiszczenia opłaty rajdowej.
- Czas weryfikacji zgłoszenia od momentu jego dotarcia do organizatorów może potrwać kilka dni (weryfikacja dokonywana jest manualnie).
- ZMIANA TRASY:
- Uczestnik, który zdecydował się zmienić trasę i zgłosi tą zmianę e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 13 października 2014 roku ma prawo do takowej zmiany trasy.
- W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata rajdowa jest wyższa, będzie należało dopłacić różnicę w cenie tras do kwoty normalnej opłaty startowej według stawki płatnej.
- W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata rajdowa jest niższa, nie będzie przysługiwał zwrot wykonanej nadpłaty za trasę wcześniej opłaconą.
- Informacje o zmianie trasy wysłane na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty rajdowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.
- REZYGNACJA:
- Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w Rajdzie i zgłosi tą rezygnację e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 13 października 2014 roku ma prawo do zwrotu wniesionej opłaty rajdowej pomniejszonej o opłatę manipulacyjną w wysokości 15 zł.
- Rezygnacja z udziału wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty rajdowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.
- ZAMIANA UCZESTNICTWA:
- Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w rajdzie i ma możliwość z cedowania swojego zgłoszenia wraz z opłatą rajdową na innego uczestnika i zgłosi tę zamianę uczestnictwa e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 13 października 2014 roku ma prawo do zamiany uczestnictwa bez poniesienia żadnych opłat manipulacyjnych.
- Zamiana uczestnictwa wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty rajdowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.
- RAMOWY PROGRAM RAJDU:
- 17 października 2014 (piątek)
- od 16.00 przyjmowanie uczestników w Bazie Rajdu,
- 20.50 uroczyste otwarcie Rajdu,
- 21.00 start trasy pieszej TP100 i TM150 (etap pieszy),
- 18 października 2014 (sobota)
- 06.30 start trasy rowerowej TR200,
- 07.00 - 14.00 start trasy mieszanej TM150 (etap rowerowy),
- 07.30 start trasy pieszej TP50,
- 08.30 start trasy rowerowej TR100,
- 09.30 start trasy pieszej TR25,
- 10.30 start trasy rowerowej TR50,
- 11.00 start trasy pieszej TP10 HARPUŚ,
- 15.00 meta trasy mieszanej TM150,
- 16.00 meta trasy pieszej TP10 HARPUŚ,
- 16.30 meta trasy rowerowej TR50,
- 17.30 meta trasy pieszej TP25,
- 17.30 meta trasy rowerowej TR100,
- 18.30 meta trasy rowerowej TR200,
- 19.30 meta trasy pieszej TP50,
- 21.00 meta trasy pieszej TP100,
- 22.00 uroczyste zakończenie Rajdu w Bazie Rajdu,
- 19 października 2014 (niedziela)
- do 09.00 opuszczenie Bazy Rajdu.
- PRACA BIURA RAJDU:
- 17 października 2014 (piątek)
- 17.00 - 21.00 obsługa tylko - TP100, TM150, TR200,
- 22.00 - 24.00 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
- 18 października 2014 (sobota)
- 05.30 - 06.30 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
- 06.30 - 07.30 obsługa tylko - TP50, TR100,
- 07.30 - 08.30 obsługa tylko - TP25, TR100,
- 08.30 - 09.30 obsługa tylko - TP25, TR50,
- 09.30 - 10.30 obsługa tylko - TP10 HARPUŚ, TR50,
- 10.30 - 11.00 obsługa tylko - TP10 HARPUŚ.
- PRACA BIURA SPORTIdent:
- 17 października 2014 (piątek)
- 17.00 - 21.00 obsługa tylko - TP100, TM150, TR200,
- 22.00 - 24.00 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
- 18 października 2014 (sobota)
- 05.30 - 06.30 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
- 06.30 - 07.30 obsługa tylko - TP50, TR100,
- 07.30 - 08.30 obsługa tylko - TP25, TR100,
- 08.30 - 09.30 obsługa tylko - TP25, TR50,
- 09.30 - 10.30 obsługa tylko - TR50,
- 10.00 - 22.00 odczytywanie danych z kart SPORTIdent uczestników powracających z poszczególnych tras, zgodnie z godzinami podanymi w Zasadach Współzawodnictwa.
- SKLEPIK RAJDOWY:
W Bazie Rajdu będzie czynny sklepik rajdowy w którym można odebrać zakupione wraz z opłatą rajdową, koszulki rajdowe t-shirt oraz będzie można zakupić w przypadku braku wcześniejszego zamówienia dodatkowe koszulki rajdowe (do wyczerpania nakładu). W sklepiku będzie można także zakupić mapniki rowerowe, mapy turystyczne, koszulki z poprzednich edycji rajdów, koszulki oraz buffy Harpaganowe, zegary startowe i wiele innych gadżetów.
- WYŻYWIENIE:
Organizatorzy zapewniają jeden ciepły posiłek (mięsny) w Bazie Rajdu, wydawany w sobotę 18 października 2014 roku w godzinach 11.00 - 22.00. Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu miejsce, w którym będzie można otrzymać wrzątek do własnych naczyń.
- NOCLEGI:
Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu wiele miejsca na podłodze w wyznaczonych lokalizacjach (w tym: sali gimnastycznej, korytarzach szkolnych, klasach oraz innych zakamarkach bazy). Organizatorzy nie zapewniają materaców ani śpiworów.
- KOMUNIKACJA:
Do Lipusza można dotrzeć koleją żelazną (3 pary pociągów dziennie na trasie Kościerzyna - Chojnice), drogą lądową (nieopodal DK20) oraz wodną (rzeka Wda). Na terenie bazy Rajdu będą wyznaczone liczne parkingi. Organizatorzy nie przewidują własnego transportu zbiorowego dla uczestników.
- NAGRODY:
- Uczestnicy, którzy ukończą trasy TP100, TR200 oraz TM150 potwierdzając wszystkie punkty kontrolne w regulaminowym czasie uzyskają tytuł HARPAGANA udokumentowany pamiątkowym certyfikatem i pamiątkowym medalem (w kształcie litery H).
- Wszyscy uczestnicy otrzymają pamiątkowy dyplom uczestnictwa.
- Uczestnicy sklasyfikowani na miejscach I - III na poszczególnych trasach otrzymają pamiątkowe statuetki (w kształcie litery H).
- Medale i stauetki należy odebrać podczas zakończenia Rajdu, a dyplomy w trakcie jego trwania po ukończeniu trasy. W przypadku nieodebrania obowiązuje Procedura orbioru pamiątek/koszulek/dyplomów.
- Wśród osób obecnych na zakończeniu Rajdu zostaną rozlosowane upominki i nagrody.
- ŚWIADCZENIA STARTOWE:
- Możliwość uczestnictwa w Rajdzie.
- Dwa noclegi w Bazie Rajdu w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór i karimatę).
- Jeden ciepły posiłek regeneracyjny (mięsny) w Bazie Rajdu.
- Opieka medyczna w Bazie Rajdu oraz oznaczonych symbolami na mapach danych Punktach Kontrolnych.
- Komplet map (w foliowym worku strunowym) i materiałów startowych.
- Opracowane trasy Rajdowe wraz obsługą Punktów Kontrolnych na trasie.
- Obsługę wyników elektronicznym systemem SPORTIdent (oprócz TP10).
- Przechowalnie bagaży i rowerów, toalety, prysznice w Bazie Rajdu.
- Parkingi dla samochodów w okolicy Bazy Rajdu.
- Komunikat techniczny.
- Okolicznościowy numer startowy.
- Numer startowy na rower (trasy rowerowe i mieszana).
- Samoprzylepną naklejkę Rajdową.
- Odciski okolicznościowych pieczęci.
- Pamiątkowa ,,smycz" rajdowa.
- Wrzątek do celów spożywczych.
- Potwierdzenie i weryfikacja OInO (wszystkie trasy 1 pkt), OTP i KOT.
- Inne materiały w miarę napływu świadczeń.
- RUCH DROGOWY:
- Rajd będzie odbywać się przy nieograniczonym ruchu drogowym.
- Uczestnicy muszą przestrzegać przepisów Kodeksu Drogowego.
- Uczestnicy muszą zachować szczególną ostrożność mając na uwadze możliwość wyjechania pojazdów z pól, dróg leśnych czy pojedynczych zabudowań.
- Uczestnicy na drogach gruntowych oraz publicznych jadący rowerem powinni poruszać się prawą stroną drogi, zaś uczestnicy idący pieszo lub biegnący powinni poruszać się lewą stroną drogi.
- Za kolizje i wypadki podczas Rajdu ponosi odpowiedzialność uczestnik lub inny użytkownik drogi przyczyniający się wskutek naruszenia przepisów ruchu drogowego do zaistnienia zdarzenia.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki podczas Rajdu.
- OCHRONA ŚRODOWISKA NATURALNEGO:
- Uczestnicy obowiązani są szanować środowisko naturalne w którym poruszają się podczas Rajdu. Uczestnicy nie mogą zanieczyszczać terenu i pozostawiać śmieci na trasach. Istnieje możliwość zdawania śmieci na Punktach Kontrolnych Obsłudze PK.
- Zabrania się używania szklanych pojemników w terenie. W przypadku naruszania tego przepisu, uczestnicy mogą być ukarani dyskwalifikacją.
- Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych.
- Uczestnicy muszą przestrzegać przepisów przeciw-pożarowych w terenie jak i Bazie Rajdu. Za skutki naruszenia tych przepisów uczestnik odpowiada osobiście.
- DANE OSOBOWE, WIZERUNEK ORAZ KORESPONDENCJA:
- Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na publiczne ogłoszenie wyników wraz z jego danymi osobowymi w postaci imienia, nazwiska, roku urodzenia i miejscowości podanych w zgłoszeniu.
- Uczestnicy Rajdu zgadzają się na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204).
- Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby organizowanych przez Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN imprez i rajdów jak również na ich gromadzenie w bazach danych Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926 z późniejszymi zmianami).
- Organizator Rajdu, Patroni i Sponsorzy są uprawnieni do wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych poszczególnych uczestników, biorących udział w Rajdzie, przy czym wizerunek i dane te będą wykorzystywane w materiałach promujących Rajd i wydarzenia towarzyszące Rajdowi (prasa, radio, telewizja, Internet, materiały graficzne). Uczestnikom oprócz nagród nie przysługują żadne dalsze gratyfikacje, w szczególności wynagrodzenie z tytułu wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych.
- Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na przeniesienie autorskich praw majątkowych do wizerunku i wypowiedzi dla prasy, radia i telewizji utrwalonego poprzez dokumentację prasową, fotograficzną i filmową obejmujące wszystkie pola eksploatacji wymienione w art. 50 Ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 80 poz. 904 z późniejszymi zmianami) na Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN.
- POSTANOWENIA KOŃCOWE:
- Rajd odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.
- Zgłoszenie dopiero w Biurze Rajdu w trakcie trwania Rajdu nie gwarantuje otrzymania pełnych świadczeń.
- W Biurze Rajdu podczas zapisów wymagane będą od uczestników dowody wpłaty opłaty rajdowej w przypadku ewentualnych niejasności.
- Uczestnik, który nie zgłosił się do Biura Rajdu w trakcie trwania Rajdu traci prawo do opłaty rajdowej i wszystkich świadczeń.
- Organizator nie zapewnia transportu do Bazy Rajdu uczestnikom, którzy rezygnują w trakcie trwania Rajdu z kontynuowania przebycia tras Rajdowych. W wyjątkowych sytuacjach w miarę możliwości Organizatorzy mogą przewieźć uczestników do Bazy Rajdu aczkolwiek czas oczekiwania na transport może być bardzo długi i związany jest on z bieżącą działalnością logistyczną Organizatora.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i w czasie powrotu z niego.
- Uczestnikom zaleca się ubezpieczenie we własnym zakresie (ubezpieczenie NNW i OC).
- Uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie Organizatorów i innych służb ważnego dowodu tożsamości.
- Uczestnicy biorą udział w Rajdzie na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodziców lub opiekunów).
- Organizatorzy mają prawo wycofać z trasy uczestnika Rajdu, w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego podczas Rajdu oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.
- Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną za wszystkie wyrządzone przez siebie szkody z własnej, wyłącznej winy innym uczestnikom Rajdu oraz osobom trzecim.
- Organizator oraz wszystkie osoby działające w jego imieniu lub z jego upoważnienia związane z przeprowadzeniem i organizacją Rajdu nie ponoszą odpowiedzialności za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe uczestników, które wystąpią przed, w trakcie lub po Rajdzie.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki na trasach Rajdu spowodowane z winy uczestnika. Za ewentualne kolizje i wypadki na trasie spowodowane z winy uczestnika, odpowiedzialność będzie ponosił uczestnik.
- W razie wypadku lub powstałej szkody związanej z Rajdem uczestnicy nie mogą występować z roszczeniami odszkodowawczymi wobec Organizatora lub osób działających w jego imieniu lub z jego upoważnienia, związanymi z przeprowadzeniem i organizacją Rajdu.
- Uczestnicy oświadczają, że wszystkie dane personalne i dane dotyczące stanu zdrowia wpisane przez nich do formularzy Rajdowych są kompletne i zgodne z prawdą.
- Uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania zarządzeń i poleceń ze strony służb porządkowych Organizatora w czasie trwania Rajdu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje przebywania przez uczestników na terenach stanowiących własność prywatną oraz terenach zamkniętych.
- Zabronione jest niszczenie wszelkich upraw, nasadzeń leśnych jak i własności prywatnej oraz każdej innej napotkanej na swojej trasie i Bazie Rajdu.
- Na trasach Rajdu mogą występować strome podejścia/podjazdy oraz zejścia/zjazdy jak i inne niebezpieczne warunki terenowe. Bezpieczne pokonanie tychże odcinków tras leży w gestii uczestnika, który sam za siebie bierze odpowiedzialność i podejmowane decyzje co do pokonania tychże odcinków.
- Uczestnicy podczas Rajdu zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu, zasad współzawodnictwa oraz odnoszenia się z należytym szacunkiem wobec siebie, osób postronnych oraz osób z zespołu organizacyjnego Rajdu. Nie mogą także używać wulgarnych słów ani zachowywać się w sposób niegodny uczestnika Rajdu.
- Nieznajomość regulaminu Rajdu i jego nieprzestrzeganie nie będą uznawane przez Organizatora jako podstawy do jakichkolwiek roszczeń lub protestów ze strony uczestnika jak i osób trzecich. Podpis uczestnika na formularzu Rajdowym potwierdza zapoznanie się z warunkami Regulaminu i Zasad Współzawodnictwa w Rajdzie.
- Ostateczna interpretacja niniejszego Regulaminu należy wyłącznie do Organizatora natomiast interpretacja przepisów Zasad Współzawodnictwa należy do Sędziego Głównego Rajdu. W sprawach spornych decyzja Organizatorów lub Sędziego Głównego Rajdu jest decyzją ostateczną.
- Nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu grozi dyskwalifikacją uczestnika.
- Wymagana będzie duża porcja humoru oraz wyrozumiałości dla wszystkich w bazie Rajdowej jak i na trasach Rajdu.
- INFORMACJE DODATKOWE:
Zalecamy zapoznanie się Zasadami współzawodnictwa w Rajdzie, które są integralna częścią niniejszego Regulaminu i można znaleźć je poniżej.
17-19 października 2014 r.