Aktualności Co to jest Harpagan? Organizator Sklepik Księga gości Forum Subskrypcja Archiwum Statystyki Kontakt
  ERnO H-48
REGULAMIN
Sponsorzy

REGULAMIN

EKSTREMALNEGO RAJDU NA ORIENTACJĘ

HARPAGAN-48

17-19 października 2014

(aktualność 16.10.2014)



  1. CELE RAJDU:
    • sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej,
    • wyłonienie osób godnych miana HARPAGANA w marszu i rowerowej jeździe na orientację,
    • popularyzacja imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku,
    • upowszechnienie tężyzny fizycznej, turystyki oraz obronności kraju,
    • wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację,
    • praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
    • ukazanie uczestnikom piękna Ziemi Pomorskiej.

  2. NAZWA RAJDU:

    Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN-48

  3. TERMIN I MIEJSCE:

    Rajd odbędzie się w dniach 17-19 października 2014 roku z bazą w Lipuszu.

  4. ORGANIZATOR:

    Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku, ul. Ogarna 72, 80-826 Gdańsk, tel. +48-606-210-024;


  5. ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY:

    Rajd organizowany jest przez grono klubowiczek, klubowiczów i sympatyków Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN.
    Komitet Organizacyjny Rajdu:


  6. BAZA RAJDU:

    Bazą Rajdu ERnO HARPAGAN-48 będzie Zespół Szkół w Lipuszu, Gmina Lipusz, Powiat Kościerski, Województwo Pomorskie. Baza będzie czynna od godz. 16.00 w dniu 17 października do godziny 9.00 w dniu 19 października 2014 r.

  7. UCZESTNICTWO:

    Prawo uczestnictwa w Rajdzie mają osoby:

    • Które ukończyły 18 lat.
    • Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć tylko pod opieką osób pełnoletnich oraz za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
    • Formularz Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej można pobrać ze strony Rajdu z działu Pliki do pobrania
    • Jeden opiekun może opiekować się maksymalnie 10 osobami niepełnoletnimi.
    • Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodzica lub opiekuna prawnego). Dopuszcza się do uczestnictwa w Rajdzie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nie posiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Rajdzie. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.
    • W przypadku osób niepełnoletnich potwierdzenie dobrego stanu zdrowia, braku przeciwwskazań medycznych oraz wyrażenie zgody na udział w Rajdzie potwierdza na formularzu Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej własnoręcznym podpisem rodzic lub opiekun prawny nieletniego uczestnika oraz osoba, której opiekunowie prawni powierzyli opiekę nad nieletnim w czasie trwania Rajdu.
  8. TRASY RAJDOWE:
    • TRASA PIESZA 10 km (TP10) HARPUŚ: 10 km w 5 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 10 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
    • TRASA PIESZA 25 km (TP25): 25 km w 8 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 25 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
    • TRASA PIESZA 50 km (TP50): 50 km w 12 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
    • TRASA PIESZA 100 km (TP100): 100 km w 24 godziny, charakterystyka trasy: 2 pętle po 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa. Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
    • TRASA ROWEROWA 50 km (TR50): 50 km w 6 godzin, charakterystyka trasy: 50 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    • TRASA ROWEROWA 100 km (TR100): 100 km w 9 godzin, charakterystyka trasy: 100 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    • TRASA ROWEROWA 200 km (TR200): 200 km w 12 godzin, charakterystyka trasy: 200 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa). Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
    • TRASA MIESZANA (TM150): 50 km pieszo + 100 km rowerem w 18 godzin, charakterystyka trasy 1 pętla 50 km pieszo - kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf narastający, następnie 100 km rowerem - kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf. Obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa). Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.

    Na wszystkich trasach:

    • klasyfikacja indywidualna z podziałem na płeć K- kobiety, M- mężczyźni,
    • każdy uczestnik ma swój numer startowy,
    • dozwolone jest poruszanie się po trasie w grupach,
    • organizator nie zapewnia sprzętu startowego (buty, rowery itp. itd.).

  9. ZASADY WSPÓŁZAWODNICTWA:

    Zasady współzawodnictwa opisane są w Zasadach współzawodnictwa w Rajdzie. Są one integralną częścią Regulaminu i można znaleźć je poniżej Regulaminu

  10. SYSTEM POTWIERDZANIA PUNKTÓW KONTROLNYCH SPORTIDENT:
    • Na wszystkich trasach (oprócz TP10 HARPUŚ) stosowany będzie elektroniczny system potwierdzania obecności na punktach kontrolnych SPORTident.
    • Na trasie TP 10 HARPUŚ stosowany będzie tradycyjny sposób potwierdzania punktów kontrolnych w postaci papierowych kart startowych.
    • Uczestnicy nie posiadający własnych kart SPORTident, podczas identyfikacji w Biurze SPORTIdent będą musieli wpłacić kaucję wraz z opłatą za wypożyczenie karty SI w wysokości 60 zł (50 zł kaucja + 10 zł opłata za wypożyczenie). Kaucja (50 zł) będzie zwracana w biurze SPORTIdent po oddaniu karty SI. Kaucji ani opłaty za wypożyczenie nie należy wpłacać bezpośrednio na konto bankowe Organizatora!!!
    • Do Biura SPORTIdent udajemy się po dokonaniu wszelkich formalności w Biurze Rajdu.
    • Dozwolone są tylko karty dostarczone przez organizatora lub własne typu SI 6, 8, 9 lub 10.
    • Z systemem SPORTident można zapoznać się nieco bliżej na stronie http://www.sportident.com. Informacja na temat systemu SPORTident na Harpaganie znajduje się w tym dokumencie .

  11. MAPY:

    Na wszystkich trasach dostarczane mapy są kolorowe i zabezpieczone w foliowym worku strunowym.

    • trasa piesza TP10 HARPUŚ, skala 1:10000,
    • trasa piesza TP25, skala 1:25000,
    • trasy piesze TP50, TP100, skala 1:50000,
    • trasa rowerowa TR50, skala 1:50000,
    • trasy rowerowe TR100, TR200, skala 1:100000,
    • trasa mieszana TM150, skala 1:50000 (etap pieszy), 1:100000 (etap rowerowy).

  12. PUCHAR POLSKI PPwPMnO i PPwMRnO:
  13. KOSZULKI RAJDOWE T-SHIRT:

    Tradycyjnie już będzie można zamówić koszulkę rajdową w cenie 30 zł, w dwóch wersjach: męskiej (rozmiary -> XS,S,M,L,XL,XXL) oraz damskiej (rozmiary -> S,M,L,XL). Opłatę za koszulkę należy przelać wraz z opłatą startową (koszulki będą gotowe do odbioru w sklepiku rajdowym) lub też będzie można je tam zakupić w przypadku braku wcześniejszej wpłaty (do wyczerpania nakładu).

    W przypadku nieodebrania opłaconej koszulki podczas rajdu obowiązuje Procedura orbioru pamiątek/koszulek/dyplomów

  14. UWAGA: nie gwarantujemy dostępności koszulek zamówionych od 11 października 2014.

  15. ZGŁOSZENIA:

    Uczestnik zobowiązany jest do wypełnienia i wysłania formularza zgłoszeniowego poprzez Internet lub w ostatnim terminie w Biurze Rajdu w bazie Rajdu:

    Do 26 września 2014 roku:

    a. obowiązuje promocyjna opłata rajdowa - zgłoszenia można dokonać wyłącznie wypełniając elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej rajdu.

    Od 27 września do 13 października 2014 roku:

    b. obowiązuje normalna opłata rajdowa - zgłoszenia można dokonać wyłącznie wypełniając elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej rajdu.

    Od 14 października 2014 roku:

    c. obowiązuje wyższa opłata rajdowa - można zgłaszać się tylko bezpośrednio przed startem, w Biurze Rajdu (wszelkie opłaty tylko gotówką).

    Zgłoszenie będzie ważne w momencie wpłynięcia opłaty rajdowej na konto organizatora.W przypadku nie wpłynięcia opłaty rajdowej zgłoszenie jest nieważne. Po potwierdzeniu wpłynięcia opłaty rajdowej na konto organizatora, uczestnik zostaje wpisany na listę startową.W Biurze Rajdu, osoby zgłoszone będące na liście startowej wypełniają formularz Rajdowy dotyczący akceptacji regulaminu Rajdu. Osoby nie zgłoszone wypełniają cały formularz zgłoszeniowy wraz z częścią dotyczącą akceptacji regulaminu Rajdu (Rajdowy).

    Odpowiednie formularze będą dostępne w Biurze Rajdu.

  16. OPŁATA RAJDOWA:

     


    Trasa

    Płatne do 26.09
    (data księgowania na koncie organizatora)

    Płatne od 27.09-13.10
    (data księgowania na koncie organizatora)

    Płatne od 14.10 i w Biurze Rajdu
    (w dniach 17-19.10)

    Piesza 10km (TP10) HARPUŚ
    mieszkańcy Gminy Lipusz
    (bez względu na wiek)

    1 zł

    3 zł

    5 zł

    Piesza 10km (TP10) HARPUŚ
    osoby w wieku do 12 lat
    (rocznik 2002 i młodsi)

    5 zł

    10 zł

    15 zł

    Piesza 10km (TP10) HARPUŚ
    osoby w wieku od 13 lat
    (rocznik 2001 i starsi)

    20 zł

    35 zł

    50 zł

    Piesza 25km (TP25)

    50 zł

    65 zł

    80 zł

    Piesza 50km (TP50)

    60 zł

    75 zł

    90 zł

    Piesza 100km (TP100)

    70 zł

    85 zł

    100 zł

    Rowerowa 50km (TR50)

    60 zł

    75 zł

    90 zł

    Rowerowa 100km (TR100)

    70 zł

    85 zł

    100 zł

    Rowerowa 200km (TR200)

    80 zł

    95 zł

    110 zł

    Mieszana (TM150)

    70 zł

    85 zł

    100 zł

     

    • Opłatę rajdową należy przesłać przelewem bankowym na konto: Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN, ul Ogarna 72, 80-826 Gdańsk. BZ WBK I/O Gdańsk 62 1090 1098 0000 0001 0362 6857
    • Tytuł przelewu należy wypełnić według następującego schematu: "H48 + TRASA + ID + NAZWISKO(A) + EW. DODATKI"
    • Opłatę rajdową za kilka osób można uiszczać na jednym przekazie.

      UWAGA!!!

    • W przypadku stwierdzenia braku obecności na listach startowych przed Rajdem pomimo opłacenia opłaty rajdowej, należy w Biurze Rajdu okazać dowód uiszczenia opłaty rajdowej.
    • Czas weryfikacji zgłoszenia od momentu jego dotarcia do organizatorów może potrwać kilka dni (weryfikacja dokonywana jest manualnie).
  17. ZMIANA TRASY:
    • Uczestnik, który zdecydował się zmienić trasę i zgłosi tą zmianę e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 13 października 2014 roku ma prawo do takowej zmiany trasy.
    • W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata rajdowa jest wyższa, będzie należało dopłacić różnicę w cenie tras do kwoty normalnej opłaty startowej według stawki płatnej.
    • W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata rajdowa jest niższa, nie będzie przysługiwał zwrot wykonanej nadpłaty za trasę wcześniej opłaconą.
    • Informacje o zmianie trasy wysłane na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty rajdowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.

  18. REZYGNACJA:
    • Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w Rajdzie i zgłosi tą rezygnację e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 13 października 2014 roku ma prawo do zwrotu wniesionej opłaty rajdowej pomniejszonej o opłatę manipulacyjną w wysokości 15 zł.
    • Rezygnacja z udziału wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty rajdowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.

  19. ZAMIANA UCZESTNICTWA:
    • Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w rajdzie i ma możliwość z cedowania swojego zgłoszenia wraz z opłatą rajdową na innego uczestnika i zgłosi tę zamianę uczestnictwa e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 13 października 2014 roku ma prawo do zamiany uczestnictwa bez poniesienia żadnych opłat manipulacyjnych.
    • Zamiana uczestnictwa wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty rajdowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.

  20. RAMOWY PROGRAM RAJDU:
    • 17 października 2014 (piątek)
      • od 16.00 przyjmowanie uczestników w Bazie Rajdu,
      • 20.50 uroczyste otwarcie Rajdu,
      • 21.00 start trasy pieszej TP100 i TM150 (etap pieszy),
    • 18 października 2014 (sobota)
      • 06.30 start trasy rowerowej TR200,
      • 07.00 - 14.00 start trasy mieszanej TM150 (etap rowerowy),
      • 07.30 start trasy pieszej TP50,
      • 08.30 start trasy rowerowej TR100,
      • 09.30 start trasy pieszej TR25,
      • 10.30 start trasy rowerowej TR50,
      • 11.00 start trasy pieszej TP10 HARPUŚ,
      • 15.00 meta trasy mieszanej TM150,
      • 16.00 meta trasy pieszej TP10 HARPUŚ,
      • 16.30 meta trasy rowerowej TR50,
      • 17.30 meta trasy pieszej TP25,
      • 17.30 meta trasy rowerowej TR100,
      • 18.30 meta trasy rowerowej TR200,
      • 19.30 meta trasy pieszej TP50,
      • 21.00 meta trasy pieszej TP100,
      • 22.00 uroczyste zakończenie Rajdu w Bazie Rajdu,
    • 19 października 2014 (niedziela)
      • do 09.00 opuszczenie Bazy Rajdu.

  21. PRACA BIURA RAJDU:
    • 17 października 2014 (piątek)
      • 17.00 - 21.00 obsługa tylko - TP100, TM150, TR200,
      • 22.00 - 24.00 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
    • 18 października 2014 (sobota)
      • 05.30 - 06.30 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
      • 06.30 - 07.30 obsługa tylko - TP50, TR100,
      • 07.30 - 08.30 obsługa tylko - TP25, TR100,
      • 08.30 - 09.30 obsługa tylko - TP25, TR50,
      • 09.30 - 10.30 obsługa tylko - TP10 HARPUŚ, TR50,
      • 10.30 - 11.00 obsługa tylko - TP10 HARPUŚ.

  22. PRACA BIURA SPORTIdent:
    • 17 października 2014 (piątek)
      • 17.00 - 21.00 obsługa tylko - TP100, TM150, TR200,
      • 22.00 - 24.00 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
    • 18 października 2014 (sobota)
      • 05.30 - 06.30 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
      • 06.30 - 07.30 obsługa tylko - TP50, TR100,
      • 07.30 - 08.30 obsługa tylko - TP25, TR100,
      • 08.30 - 09.30 obsługa tylko - TP25, TR50,
      • 09.30 - 10.30 obsługa tylko - TR50,
      • 10.00 - 22.00 odczytywanie danych z kart SPORTIdent uczestników powracających z poszczególnych tras, zgodnie z godzinami podanymi w Zasadach Współzawodnictwa.
  23. SKLEPIK RAJDOWY:

    W Bazie Rajdu będzie czynny sklepik rajdowy w którym można odebrać zakupione wraz z opłatą rajdową, koszulki rajdowe t-shirt oraz będzie można zakupić w przypadku braku wcześniejszego zamówienia dodatkowe koszulki rajdowe (do wyczerpania nakładu). W sklepiku będzie można także zakupić mapniki rowerowe, mapy turystyczne, koszulki z poprzednich edycji rajdów, koszulki oraz buffy Harpaganowe, zegary startowe i wiele innych gadżetów.

  24. WYŻYWIENIE:

    Organizatorzy zapewniają jeden ciepły posiłek (mięsny) w Bazie Rajdu, wydawany w sobotę 18 października 2014 roku w godzinach 11.00 - 22.00. Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu miejsce, w którym będzie można otrzymać wrzątek do własnych naczyń.

  25. NOCLEGI:

    Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu wiele miejsca na podłodze w wyznaczonych lokalizacjach (w tym: sali gimnastycznej, korytarzach szkolnych, klasach oraz innych zakamarkach bazy). Organizatorzy nie zapewniają materaców ani śpiworów.

  26. KOMUNIKACJA:

    Do Lipusza można dotrzeć koleją żelazną (3 pary pociągów dziennie na trasie Kościerzyna - Chojnice), drogą lądową (nieopodal DK20) oraz wodną (rzeka Wda). Na terenie bazy Rajdu będą wyznaczone liczne parkingi. Organizatorzy nie przewidują własnego transportu zbiorowego dla uczestników.

  27. NAGRODY:
    • Uczestnicy, którzy ukończą trasy TP100, TR200 oraz TM150 potwierdzając wszystkie punkty kontrolne w regulaminowym czasie uzyskają tytuł HARPAGANA udokumentowany pamiątkowym certyfikatem i pamiątkowym medalem (w kształcie litery H).
    • Wszyscy uczestnicy otrzymają pamiątkowy dyplom uczestnictwa.
    • Uczestnicy sklasyfikowani na miejscach I - III na poszczególnych trasach otrzymają pamiątkowe statuetki (w kształcie litery H).
    • Medale i stauetki należy odebrać podczas zakończenia Rajdu, a dyplomy w trakcie jego trwania po ukończeniu trasy. W przypadku nieodebrania obowiązuje Procedura orbioru pamiątek/koszulek/dyplomów.
    • Wśród osób obecnych na zakończeniu Rajdu zostaną rozlosowane upominki i nagrody.

  28. ŚWIADCZENIA STARTOWE:
    • Możliwość uczestnictwa w Rajdzie.
    • Dwa noclegi w Bazie Rajdu w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór i karimatę).
    • Jeden ciepły posiłek regeneracyjny (mięsny) w Bazie Rajdu.
    • Opieka medyczna w Bazie Rajdu oraz oznaczonych symbolami na mapach danych Punktach Kontrolnych.
    • Komplet map (w foliowym worku strunowym) i materiałów startowych.
    • Opracowane trasy Rajdowe wraz obsługą Punktów Kontrolnych na trasie.
    • Obsługę wyników elektronicznym systemem SPORTIdent (oprócz TP10).
    • Przechowalnie bagaży i rowerów, toalety, prysznice w Bazie Rajdu.
    • Parkingi dla samochodów w okolicy Bazy Rajdu.
    • Komunikat techniczny.
    • Okolicznościowy numer startowy.
    • Numer startowy na rower (trasy rowerowe i mieszana).
    • Samoprzylepną naklejkę Rajdową.
    • Odciski okolicznościowych pieczęci.
    • Pamiątkowa ,,smycz" rajdowa.
    • Wrzątek do celów spożywczych.
    • Potwierdzenie i weryfikacja OInO (wszystkie trasy 1 pkt), OTP i KOT.
    • Inne materiały w miarę napływu świadczeń.

  29. RUCH DROGOWY:
    • Rajd będzie odbywać się przy nieograniczonym ruchu drogowym.
    • Uczestnicy muszą przestrzegać przepisów Kodeksu Drogowego.
    • Uczestnicy muszą zachować szczególną ostrożność mając na uwadze możliwość wyjechania pojazdów z pól, dróg leśnych czy pojedynczych zabudowań.
    • Uczestnicy na drogach gruntowych oraz publicznych jadący rowerem powinni poruszać się prawą stroną drogi, zaś uczestnicy idący pieszo lub biegnący powinni poruszać się lewą stroną drogi.
    • Za kolizje i wypadki podczas Rajdu ponosi odpowiedzialność uczestnik lub inny użytkownik drogi przyczyniający się wskutek naruszenia przepisów ruchu drogowego do zaistnienia zdarzenia.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki podczas Rajdu.

  30. OCHRONA ŚRODOWISKA NATURALNEGO:
    • Uczestnicy obowiązani są szanować środowisko naturalne w którym poruszają się podczas Rajdu. Uczestnicy nie mogą zanieczyszczać terenu i pozostawiać śmieci na trasach. Istnieje możliwość zdawania śmieci na Punktach Kontrolnych Obsłudze PK.
    • Zabrania się używania szklanych pojemników w terenie. W przypadku naruszania tego przepisu, uczestnicy mogą być ukarani dyskwalifikacją.
    • Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych.
    • Uczestnicy muszą przestrzegać przepisów przeciw-pożarowych w terenie jak i Bazie Rajdu. Za skutki naruszenia tych przepisów uczestnik odpowiada osobiście.


  31. DANE OSOBOWE, WIZERUNEK ORAZ KORESPONDENCJA:
    • Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na publiczne ogłoszenie wyników wraz z jego danymi osobowymi w postaci imienia, nazwiska, roku urodzenia i miejscowości podanych w zgłoszeniu.
    • Uczestnicy Rajdu zgadzają się na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204).
    • Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby organizowanych przez Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN imprez i rajdów jak również na ich gromadzenie w bazach danych Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926 z późniejszymi zmianami).
    • Organizator Rajdu, Patroni i Sponsorzy są uprawnieni do wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych poszczególnych uczestników, biorących udział w Rajdzie, przy czym wizerunek i dane te będą wykorzystywane w materiałach promujących Rajd i wydarzenia towarzyszące Rajdowi (prasa, radio, telewizja, Internet, materiały graficzne). Uczestnikom oprócz nagród nie przysługują żadne dalsze gratyfikacje, w szczególności wynagrodzenie z tytułu wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych.
    • Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na przeniesienie autorskich praw majątkowych do wizerunku i wypowiedzi dla prasy, radia i telewizji utrwalonego poprzez dokumentację prasową, fotograficzną i filmową obejmujące wszystkie pola eksploatacji wymienione w art. 50 Ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 80 poz. 904 z późniejszymi zmianami) na Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN.

  32. POSTANOWENIA KOŃCOWE:
    • Rajd odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.
    • Zgłoszenie dopiero w Biurze Rajdu w trakcie trwania Rajdu nie gwarantuje otrzymania pełnych świadczeń.
    • W Biurze Rajdu podczas zapisów wymagane będą od uczestników dowody wpłaty opłaty rajdowej w przypadku ewentualnych niejasności.
    • Uczestnik, który nie zgłosił się do Biura Rajdu w trakcie trwania Rajdu traci prawo do opłaty rajdowej i wszystkich świadczeń.
    • Organizator nie zapewnia transportu do Bazy Rajdu uczestnikom, którzy rezygnują w trakcie trwania Rajdu z kontynuowania przebycia tras Rajdowych. W wyjątkowych sytuacjach w miarę możliwości Organizatorzy mogą przewieźć uczestników do Bazy Rajdu aczkolwiek czas oczekiwania na transport może być bardzo długi i związany jest on z bieżącą działalnością logistyczną Organizatora.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i w czasie powrotu z niego.
    • Uczestnikom zaleca się ubezpieczenie we własnym zakresie (ubezpieczenie NNW i OC).
    • Uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie Organizatorów i innych służb ważnego dowodu tożsamości.
    • Uczestnicy biorą udział w Rajdzie na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodziców lub opiekunów).
    • Organizatorzy mają prawo wycofać z trasy uczestnika Rajdu, w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego podczas Rajdu oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.
    • Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną za wszystkie wyrządzone przez siebie szkody z własnej, wyłącznej winy innym uczestnikom Rajdu oraz osobom trzecim.
    • Organizator oraz wszystkie osoby działające w jego imieniu lub z jego upoważnienia związane z przeprowadzeniem i organizacją Rajdu nie ponoszą odpowiedzialności za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe uczestników, które wystąpią przed, w trakcie lub po Rajdzie.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki na trasach Rajdu spowodowane z winy uczestnika. Za ewentualne kolizje i wypadki na trasie spowodowane z winy uczestnika, odpowiedzialność będzie ponosił uczestnik.
    • W razie wypadku lub powstałej szkody związanej z Rajdem uczestnicy nie mogą występować z roszczeniami odszkodowawczymi wobec Organizatora lub osób działających w jego imieniu lub z jego upoważnienia, związanymi z przeprowadzeniem i organizacją Rajdu.
    • Uczestnicy oświadczają, że wszystkie dane personalne i dane dotyczące stanu zdrowia wpisane przez nich do formularzy Rajdowych są kompletne i zgodne z prawdą.
    • Uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania zarządzeń i poleceń ze strony służb porządkowych Organizatora w czasie trwania Rajdu.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje przebywania przez uczestników na terenach stanowiących własność prywatną oraz terenach zamkniętych.
    • Zabronione jest niszczenie wszelkich upraw, nasadzeń leśnych jak i własności prywatnej oraz każdej innej napotkanej na swojej trasie i Bazie Rajdu.
    • Na trasach Rajdu mogą występować strome podejścia/podjazdy oraz zejścia/zjazdy jak i inne niebezpieczne warunki terenowe. Bezpieczne pokonanie tychże odcinków tras leży w gestii uczestnika, który sam za siebie bierze odpowiedzialność i podejmowane decyzje co do pokonania tychże odcinków.
    • Uczestnicy podczas Rajdu zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu, zasad współzawodnictwa oraz odnoszenia się z należytym szacunkiem wobec siebie, osób postronnych oraz osób z zespołu organizacyjnego Rajdu. Nie mogą także używać wulgarnych słów ani zachowywać się w sposób niegodny uczestnika Rajdu.
    • Nieznajomość regulaminu Rajdu i jego nieprzestrzeganie nie będą uznawane przez Organizatora jako podstawy do jakichkolwiek roszczeń lub protestów ze strony uczestnika jak i osób trzecich. Podpis uczestnika na formularzu Rajdowym potwierdza zapoznanie się z warunkami Regulaminu i Zasad Współzawodnictwa w Rajdzie.
    • Ostateczna interpretacja niniejszego Regulaminu należy wyłącznie do Organizatora natomiast interpretacja przepisów Zasad Współzawodnictwa należy do Sędziego Głównego Rajdu. W sprawach spornych decyzja Organizatorów lub Sędziego Głównego Rajdu jest decyzją ostateczną.
    • Nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu grozi dyskwalifikacją uczestnika.
    • Wymagana będzie duża porcja humoru oraz wyrozumiałości dla wszystkich w bazie Rajdowej jak i na trasach Rajdu.

  33. INFORMACJE DODATKOWE:

    Zalecamy zapoznanie się Zasadami współzawodnictwa w Rajdzie, które są integralna częścią niniejszego Regulaminu i można znaleźć je poniżej.



Do zobaczenia na starcie, Organizatorzy

ZASADY WSPÓŁZAWODNICTWA

EKSTREMALNEGO RAJDU NA ORIENTACJĘ

HARPAGAN-48

17-19 października 2014 r.


SPIS TREŚCI


  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
    1. Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN-48 (zwany dalej Rajdem) jest rajdem turystycznym w którym na danej trasie startowej w odpowiednim limicie czasowym należy przejść/przejechać daną trasę potwierdzając obecność na Punktach Kontrolnych (zwanych dalej PK) zlokalizowanych na mapach dostarczonych uczestnikowi na starcie.
    2. Organizatorem Ekstremalnego Rajdu na Orientację HARPAGAN-48 jest Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku.
    3. Niniejszy dokument stanowi integralną część Regulaminu Rajdu.
    SPIS TREŚCI
  2. TRASA PIESZA 10km (TP10 HARPUŚ):

    1. Podstawowym celem na trasie pieszej 10 km (TP10 HARPUŚ) jest to, aby w limicie czasowym 5 godzin przejść całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK, zgodnie z kolejnością podaną na mapie.
    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    3. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
    4. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:10000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    5. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    6. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie.
    7. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy, wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    8. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie minimum pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów.
    9. Uczestnik musi również zdać kartę startową w punkcie obsługi mety Rajdu, natychmiast po ukończeniu trasy. W innym czasie weryfikacja kart startowych dla trasy nie będzie prowadzona i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    10. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 5 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.
    11. Uczestnik, który dotrze na metę po upływie limitu czasowego będzie klasyfikowany niżej niż uczestnicy którzy dotrą na metę lub zdadzą kartę w limicie czasu.
    12. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.
    SPIS TREŚCI
  3. TRASA PIESZA 25km (TP25):

    1. Podstawowym celem na trasie pieszej 25 km (TP25) jest to, aby w limicie czasowym 8 godzin przejść całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK, zgodnie z kolejnością podaną na mapie.
    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    3. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
    4. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:25000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    5. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    6. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie.
    7. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy, wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    8. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie minimum pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów.
    9. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 18.30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    10. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 8 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.
    11. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.
    SPIS TREŚCI
  4. TRASA PIESZA 50km (TP50):

    1. Podstawowym celem na trasie pieszej 50 km (TP50) jest to, aby w limicie czasowym 12 godzin przejść całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK, zgodnie z kolejnością podaną na mapie.
    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    3. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
    4. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:50000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    5. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    6. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie.
    7. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy, wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    8. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie minimum pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów.
    9. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 20:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    10. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 12 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.
    11. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.
    SPIS TREŚCI
  5. TRASA PIESZA 100km (TP100):

    1. Podstawowym celem na trasie pieszej 100 km (TP100) jest to, aby w limicie czasowym 24 godzin przejść całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK, zgodnie z kolejnością podaną na mapie.
    2. Uczestnicy, którzy ukończą trasę potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą tytuł "HARPAGANA".
    3. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    4. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
    5. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:50000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    6. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    7. Uczestnicy po przejściu pierwszej pętli zakończonej w Bazie Rajdu pobierają mapę drugiej pętli na PK zamykającym pierwszą pętle i kontynuują trasę do mety.
    8. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie.
    9. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy, wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    10. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie minimum pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów.
    11. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 21:15 jeżeli zaliczył wszystkie punkty, a do 22:00 w pozostałych przypadkach. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    12. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 24 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.
    13. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.
    SPIS TREŚCI
  6. TRASA ROWEROWA 50km (TR50):

    1. Podstawowym celem na trasie rowerowej 50 km (TR50) jest to, aby w limicie czasowym 6 godzin przejechać całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK.
    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    3. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
    4. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:50000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    5. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    6. Uczestnicy mogą potwierdzać kolejne PK w dowolnej kolejności (scorelauf), ustalonej przez siebie na podstawie otrzymanej mapy na starcie.
    7. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    8. PK oddalone od miejsca startu trasy:
      1. o ponad 10 km otwierane są po 30 min od czasu startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu.
      2. o ponad 20 km są otwierane po 60 min od czasu startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu.
    9. Na trasie obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    10. Każdy PK trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
      1. PK 1, 2 mają 1 punkt wagowy,
      2. PK 3, 4 mają 2 punkty wagowe,
      3. PK 5, 6 mają 3 punkty wagowe,
      4. PK 7, 8 mają 4 punkty wagowe,
      5. PK 9, 10 mają 5 punktów wagowych.
    11. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia przez Organizatorów.
    12. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 17:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    13. W przypadku przekroczenia limitu czasu 6 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
    14. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę.
    15. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: sprawny rower z przytwierdzonym numerem startowym do kierownicy widocznym z przodu roweru, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
    16. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.
    SPIS TREŚCI
  7. TRASA ROWEROWA 100km (TR100):

    1. Podstawowym celem na trasie rowerowej 100 km (TR100) jest to, aby w limicie czasowym 9 godzin przejechać całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK.
    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    3. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
    4. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:100000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    5. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    6. Uczestnicy mogą potwierdzać kolejne PK w dowolnej kolejności (scorelauf), ustalonej przez siebie na podstawie otrzymanej mapy na starcie.
    7. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    8. PK oddalone od miejsca startu trasy:
      1. o ponad 10 km otwierane są po 30 min od czasu startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu.
      2. o ponad 20 km są otwierane po 60 min od czasu startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu.
      3. o ponad 30 km są otwierane po 90 min od czasu startu oraz zamykane na 90 min przed upływem limitu czasu.
    9. Na trasie obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    10. Każdy PK trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
      1. PK 1, 2 mają 1 punkt wagowy,
      2. PK 3, 4 mają 2 punkty wagowe,
      3. PK 5, 6 mają 3 punkty wagowe,
      4. PK 7, 8 mają 4 punkty wagowe,
      5. PK 9, 10 mają 5 punktów wagowych,
      6. PK 11, 12 mają 6 punktów wagowych.
    11. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TR100 jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia przez Organizatorów.
    12. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 18:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    13. W przypadku przekroczenia limitu czasu 9 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
    14. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę.
    15. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: sprawny rower z przytwierdzonym numerem startowym do kierownicy widocznym z przodu roweru, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
    16. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.
    SPIS TREŚCI
  8. TRASA ROWEROWA 200km (TR200):

    1. Podstawowym celem na trasie rowerowej 200 km (TR200) jest to, aby w limicie czasowym 12 godzin przejechać całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK.
    2. Uczestnicy, którzy ukończą trasę potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą tytuł "HARPAGANA".
    3. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    4. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
    5. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:100000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    6. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    7. Uczestnicy mogą potwierdzać kolejne PK w dowolnej kolejności (scorelauf), ustalonej przez siebie na podstawie otrzymanej mapy na starcie.
    8. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    9. PK oddalone od miejsca startu trasy:
      1. o ponad 10 km otwierane są po 30 min od czasu startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu.
      2. o ponad 20 km są otwierane po 60 min od czasu startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu.
      3. o ponad 30 km są otwierane po 90 min od czasu startu oraz zamykane na 90 min przed upływem limitu czasu.
      4. o ponad 40 km są otwierane po 120 min od czasu startu oraz zamykane na 120 min przed upływem limitu czasu.
    10. Na trasie obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    11. Każdy PK trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
      1. PK 1, 2, 3, 4 mają 1 punkt wagowy,
      2. PK 5, 6, 7, 8 mają 2 punkty wagowe,
      3. PK 9, 10, 11, 12 mają 3 punkty wagowe,
      4. PK 13, 14, 15, 16 mają 4 punkty wagowe,
      5. PK 17, 18, 19, 20 mają 5 punktów wagowych.
    12. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TR100 jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia przez Organizatorów.
    13. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 19:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    14. W przypadku przekroczenia limitu czasu 12 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
    15. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę.
    16. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: sprawny rower z przytwierdzonym numerem startowym do kierownicy widocznym z przodu roweru, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
    17. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.
    SPIS TREŚCI
  9. TRASA MIESZANA (TM150):

    1. Podstawowym celem na trasie mieszanej 150 km (TM150) jest to, aby w limicie czasowym 18 godzin przejść (etap pieszy) i następnie przejechać (etap rowerowy) całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK.
    2. Uczestnicy, którzy ukończą trasę potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą tytuł "HARPAGANA".
    3. Start wszystkich uczestników trasy mieszanej do etapu pieszego odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety etapu pieszego (Baza Rajdu) non-stop.
    4. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    5. Wydawanie map na starcie etapu pieszego następuje na 3 minuty przed godziną startu.
    6. Organizatorzy na starcie etapu pieszego dostarczają mapę w skali 1:50 000, a na starcie etapu rowerowego mapę w skali 1:100 000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż te dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    7. Na mecie etapu pieszego następuje "stop czas". W przypadku przyjścia na metę etapu pieszego przed czasem 10 godzin limitu czasu "stop czas" jest wymuszony przynajmniej do czasu upływu 10 godziny limitu czasu. "Stop czas" nie powoduje wydłużenia całkowitego limitu na pokonanie trasy, tj. 18 godzin licząc od startu etapu pieszego.
    8. Start etapu rowerowego znajduje się w Bazie Rajdu. Uczestnicy sami decydują o czasie startu pamiętając o tym, iż start do etapu rowerowego czynny jest od upływu 10-tej godziny do upływu 17-tej godziny limitu czasu. Wskazane jest, aby uczestnicy na start etapu rowerowego zgłosili się przynajmniej 3 minuty przed zakładanym startem w celu dokonania odpowiednich wpisów przez obsługę startu etapu rowerowego. Wydawanie map na etap rowerowy następuje nie wcześniej niż 3 min przed upływem 10-tej godziny limitu czasu.
    9. Po starcie w etapie rowerowym uczestnicy zmierzają do mety etapu rowerowego non stop.
    10. Na etapie pieszym obowiązuje tzw. scorelauf narastający. PK można zdobywać jedynie w kolejności narastającej, ale nie ma obowiązku potwierdzenia wszystkich PK, aby zostać sklasyfikowanym na tym etapie. Warunkiem startu do etapu rowerowego jest potwierdzenie przynajmniej jednego dowolnego PK etapu pieszego!
    11. Natomiast na etapie rowerowym kolejne PK można potwierdzać w dowolnej kolejności, ustalonej przez siebie na podstawie otrzymanej mapy na starcie etapu rowerowego.
    12. Długości trasy etapów pieszego oraz rowerowego zostały obliczone według optymalnych wariantów pokonywania etapów (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK.
    13. PK oddalone od miejsca startu trasy:
      1. o ponad 10 km otwierane są po 30 min od czasu startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu.
      2. o ponad 20 km są otwierane po 60 min od czasu startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu.
      3. o ponad 30 km są otwierane po 90 min od czasu startu oraz zamykane na 90 min przed upływem limitu czasu.
    14. Na trasie obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    15. Każdy PK na trasie mieszanej ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
      1. Część piesza (42 punkty wagowe):
        1. PK 1, 8 mają 2 punkt wagowy,
        2. PK 2, 7 mają 4 punkty wagowe,
        3. PK 3, 6 mają 6 punktów wagowych,
        4. PK 4, 5 mają 9 punktów wagowych,
      2. Część rowerowa (42 punkty wagowe):
        1. PK 9, 10 mają 1 punkt wagowy,
        2. PK 11, 12 mają 2 punkty wagowe,
        3. PK 13, 14 mają 3 punkty wagowe,
        4. PK 15, 16 mają 4 punkty wagowe,
        5. PK 17, 18 mają 5 punktów wagowych.
        6. PK 19, 20 mają 6 punktów wagowych.
    16. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika trasy TM150 jest odnalezienie i potwierdzenie co najmniej jednego PK na każdym etapie trasy, w godzinach jego otwarcia przez Organizatorów.
    17. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 16.00. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    18. W przypadku przekroczenia limitu czasu 18 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
    19. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje mniejsza suma czasów przebycia etapu pieszego i rowerowego.
    20. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy na etapie rowerowym: sprawny rower z przytwierdzonym numerem startowym do kierownicy widocznym z przodu roweru, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
    21. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.
    SPIS TREŚCI
  10. POTWIERDZANIE Punktów Kontrolnych (PK):

    1. Dla tras rozgrywających się przy pomocy Systemu SPORTtIdent:
      1. PK w terenie oznaczony jest biało-pomarańczowym lampionem przestrzennym (płóciennym) umiejscowionym na stojaku posiadającym własny numer porządkowy, stację SPORTident do elektronicznego potwierdzania pobytu oraz perforator do manualnego potwierdzania PK. Na wszystkich PK będzie znajdowała się obsługa PK.
      2. PK można potwierdzać od chwili ustawienia go w terenie, aż do momentu jego likwidacji w terenie. Podany na mapie czas otwarcia i zamknięcia PK jest okresem czasu, w którym PK będzie obowiązkowo dostępny.
      3. Warunkiem potwierdzenia obecności uczestnika na PK jest właściwe potwierdzenie PK za pomocą karty SI. Zasady właściwego potwierdzania PK za pomocą karty SI omówione są w dokumencie dostępnym na stronie Rajdowej _____________ oraz będą dostępne w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu.
      4. W przypadku awarii stacji SPORTIdent, PK potwierdzamy poprzez perforacje mapy (pola awaryjne SI PK). Mapę z tak potwierdzonym PK okazujemy w Biurze SPORTIdent podczas odczytu Kart SI w celu weryfikacji obecności na PK.
      5. Fakt pobytu uczestnika na PK odnotowuje także obsługa PK, jest to podyktowane względami bezpieczeństwa. Lista ta w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.
    2. Dla tras rozgrywających się przy użyciu papierowych kart startowych:
      1. PK w terenie oznaczony jest biało-pomarańczowym lampionem przestrzennym (płóciennym) umiejscowionym na stojaku lub biało-pomarańczowym lampionie płaskim (papierowym) zamontowanym na drzewie, czy też innym elemencie o charakterze stałym.
      2. Każdy PK posiada własny numer porządkowy umiejscowiony na stojaku lub też na lampionie płaskim, a także perforator, za pomocą którego należy potwierdzić swoją obecność na danym PK.
      3. PK można potwierdzać od chwili ustawienia go w terenie, aż do momentu jego likwidacji w terenie. Podany na mapie czas otwarcia i zamknięcia PK jest okresem czasu, w którym PK będzie obowiązkowo dostępny.
      4. Warunkiem potwierdzenia obecności uczestnika na PK jest właściwe potwierdzenie PK za pomocą papierowej karty startowej. Zasady właściwego potwierdzania PK za pomocą papierowej karty startowej omówione są w dokumencie dostępnym na stronie Rajdowej _____________ oraz będą dostępne w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu.
      5. Uczestnicy zobowiązani są do zdania papierowej karty startowej w punkcie obsługi mety Rajdu, natychmiast po ukończeniu trasy.
    SPIS TREŚCI
  11. SYMBOLE UŻYWANE na mapach ERnO HARPAGAN:

    Wprowadza się następujące dodatkowe oznaczeniana na mapach.

    Obowiązuje bezwzględnie przestrzeganie nakazów i zakazów opisanych na mapach za pomocą prezentowanych piktogramów.

    SPIS TREŚCI
  12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

    1. Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo, iść (na trasie pieszej), jechać na rowerze (na trasie rowerowej), iść na pierwszej pętli i jechać na rowerze na drugiej pętli (na trasie mieszanej) oraz odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie danej trasy było "czyste" uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji (z wyjątkiem roweru w przypadku trasy rowerowej i etapu rowerowego trasy mieszanej). Uczestnicy nie mogą również korzystać ze zorganizowanej pomocy osób trzecich nie będących uczestnikami Rajdu oraz urządzeń do nawigacji satelitarnej (z wyjątkiem przypadków wymienionych w następnym punkcie).
    2. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej dozwolone jest jedynie w celu zapisu śladu (tracka) do wykorzystania po Rajdzie. Urządzenie takie podczas pokonywania trasy przechowujemy w miejscu, które uniemożliwia dostęp do ekranu, monitora lub też funkcji głosowych tego urządzenia.
    3. Używanie wszelkich urządzeń elektronicznych w celu nawigacji i określania swojego położenia w terenie w terenie jest zabronione.
    4. Do pomiaru i wyznaczania kierunku może służyć w trakcie pokonywania trasy tylko analogowa busola lub kompas (zawierające igłę magnetyczną).
    5. Do pomiaru odległości i prędkości może służyć w trakcie pokonywania trasy jedynie krokomierz oraz licznik rowerowy działający w oparciu o obrót koła w rowerze uczestnika.
    6. Protesty można składać w formie pisemnej w ciągu 7 dni od zakończenia Rajdu e-mailem do Sędziego Głównego. Protesty muszą zawierać dane Uczestnika oraz przyczynę protestu. Protesty dotyczące systemu SportIdent należy składać dopiero po dokładnym sprawdzeniu odczytu w Biurze SPORTIdent. Protesty uczestników, którzy nie z czytali kart w Biurze SPORTident w czasie podanym w Regulaminie i Zasadach Współzawodnictwa nie będą uwzględniane.
    7. Uwagi bieżące dotyczące odczytów z karty Si należy składać w Biurze SPORTIdent do godziny 22:00 dnia 18 października 2014 roku (sobota). Uwagi będą rozpatrywać sędziowie SPORTIdent na bieżąco w trakcie pracy Biura SPORTIdent.
    8. Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po Rajdzie do godziny 22:00 - 18 października 2014 roku (sobota) w jeden z poniżej podanych sposobów:
      1. osobiście w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu (w przypadku ukończenia Rajdu oraz zejścia lub zjechania z trasy),
      2. telefoniczne w Biurze Logistycznym, dzwoniąc pod numer telefonu znajdujący się na mapach (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy bez przybycia do Bazy Rajdu).

      Odmeldowanie podyktowane jest względami bezpieczeństwa. W przypadku nie spełnienia tego obowiązku uczestnik może zostać obciążony kosztami podjętej akcji ratowniczej.

    9. Numer startowy, wydawany w biurze przed startem należy podczas trwania tras Rajdu obowiązkowo nosić w widocznym miejscu na klatce piersiowej, plecach albo plecaku. Na rowerach obowiązuje dodatkowo numer startowy przyczepiony z przodu kierownicy.
    10. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany Zasad Współzawodnictwa, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem danej trasy której zmiana dotyczy.
    11. Nieprzestrzeganie niniejszych Zasad Współzawodnictwa grozi dyskwalifikacją uczestnika.
    12. Ostateczna interpretacja przepisów Zasad Współzawodnictwa należy do Sędziego Głównego Rajdu. W sprawach spornych decyzja Sędziego Głównego Rajdu jest decyzją ostateczną.
SPIS TREŚCI

ORGANIZATORZY

ERnO HARPAGAN-48


Ostatnia aktualizacja: 30.05.2014 22:30