Aktualności Co to jest Harpagan? Organizator Sklepik Księga gości Forum Subskrypcja Archiwum Statystyki Kontakt
  ERnO H-47
REGULAMIN
Sponsorzy

REGULAMIN

EKSTREMALNEGO RAJDU NA ORIENTACJĘ

HARPAGAN-47

11-13 kwietnia 2014

(aktualność 20.03.2014)



  1. CELE RAJDU:
    • sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej,
    • wyłonienie osób godnych miana HARPAGANA w marszu i rowerowej jeździe na orientację,
    • popularyzacja imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku,
    • upowszechnienie tężyzny fizycznej, turystyki oraz obronności kraju,
    • wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację,
    • praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
    • ukazanie uczestnikom piękna Ziemi Pomorskiej.

  2. NAZWA RAJDU:
  3. Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN-47

  4. TERMIN I MIEJSCE:
  5. Rajd odbędzie się w dniach 11-13 kwietnia 2014 roku w Bożympolu Wielkim.

  6. ORGANIZATOR:
  7. Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku, ul. Ogarna 72, 80-826 Gdańsk, tel. +48-606-210-024;
  8. ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY:
  9. Rajd organizowany jest przez grono klubowiczek, klubowiczów i sympatyków Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN.
    Komitet Organizacyjny Rajdu:
  10. BAZA RAJDU:
  11. Bazą Rajdu ERnO HARPAGAN-47 będzie Zespół Szkół w Bożympolu Wielkim, Gmina Łęczyce, Powiat Wejherowski, Województwo Pomorskie. Baza będzie czynna od godz. 16.00 w dniu 11 kwietnia do godziny 9.00 w dniu 13 kwietnia 2014 r.

  12. UCZESTNICTWO:
  13. Prawo uczestnictwa w rajdzie mają osoby:
    • Które ukończyły 18 lat.
    • Osoby niepełnoletnie w przedziale wieku 12-18 lat mogą uczestniczyć tylko pod opieką osób pełnoletnich oraz za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
    • Osoby niepełnoletnie w wieku do 12 lat mogą uczestniczyć tylko pod opieką rodzica/opiekuna prawnego na dystansie TP10 HARPUŚ.
    • Formularz „Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej” można pobrać ze strony Rajdu z działu „Pliki do pobrania” Pliki do pobrania.
    • Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność (w przypadku uczeestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodzica lub opiekuna prawnego). Dopuszcza się do uczestnictwa w Rajdzie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nie posiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Rajdzie. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.
    • W przypadku osób niepełnoletnich potwierdzenie dobrego stanu zdrowia, braku przeciwwskazań medycznych oraz wyrażenie zgody na udział w Rajdzie potwierdza na formularzu „Pozwolenia na start osoby niepełnoletniej” własnoręcznym podpisem rodzic lub opiekun prawny nieletniego uczestnika oraz osoba, której opiekunowie prawni powierzyli opiekę nad nieletnim w czasie trwania Rajdu.

  14. FORMA I KATEGORIE STARTOWE:
    • TRASA PIESZA 10 km (TP10) HARPUŚ: 10 km w 5 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 10 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
    • TRASA PIESZA 25 km (TP25): 25 km w 8 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 25 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
    • TRASA PIESZA 50 km (TP50): 50 km w 12 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
    • TRASA PIESZA 100 km (TP100): 100 km w 24 godziny, charakterystyka trasy: 2 pętle po 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa. Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
    • TRASA ROWEROWA 50 km (TR50): 50 km w 6 godzin, charakterystyka trasy: 50 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    • TRASA ROWEROWA 100 km (TR100): 100 km w 9 godzin, charakterystyka trasy: 100 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    • TRASA ROWEROWA 200 km (TR200): 200 km w 12 godzin, charakterystyka trasy: 200 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa). Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
    • TRASA MIESZANA (TM150): 50 km pieszo + 100 km rowerem w 18 godzin, charakterystyka trasy 1 pętla 50 km pieszo - kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, następnie 100 km rowerem - kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf. Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
    We wszystkich kategoriach:
    • klasyfikacja indywidualna z podziałem na płeć K- kobiety, M- mężczyźni,
    • każdy uczestnik ma swój numer startowy,
    • dozwolone jest poruszanie się po trasie w grupach,
    • organizator nie zapewnia sprzętu startowego (buty, rowery itp. itd.).

  15. ZASADY WSPÓŁZAWODNICTWA
  16. Zasady współzawodnictwa opisane są w Zasadach współzawodnictwa w Rajdzie. Są one integralną częścią Regulaminu i można znaleźć je poniżej Regulaminu

  17. SYSTEM POTWIERDZANIA PUNKTÓW KONTROLNYCH SPORTIDENT
    • Na wszystkich trasach (oprócz TP10 HARPUŚ) stosowany będzie elektroniczny system potwierdzania obecności na punktach kontrolnych SPORTident.
    • Na trasie TP 10 HARPUŚ stosowany będzie tradycyjny sposób potwierdzania punktów kontrolnych w postaci papierowych kart startowych.
    • Uczestnicy nie posiadający własnych kart SPORTident, podczas rejestracji w Biurze Rajdu (obsługa SPORTIdent) będą musieli wpłacić kaucję wraz z opłatą za wypożyczenie karty SI w wysokości 60 zł (50 zł kaucja + 10 zł opłata za wypożyczenie). Kaucja (50 zł) będzie zwracana w biurze po oddaniu karty SI. Kaucji ani opłaty za wypożyczenie nie należy wpłacać bezpośrednio na konto bankowe Organizatora!!!
    • Dozwolone są tylko karty dostarczone przez organizatora lub własne typu SI 6, 8, 9 lub 10.
    • Z systemem SPORTident można zapoznać się nieco bliżej na stronie http://www.sportident.com. Informacja na temat sytemu SPORTident na Harpaganie znajduje się w tym dokumencie .

  18. MAPY:
  19. Na wszystkich trasach mapy kolorowe, zabezpieczone w foliowym worku strunowym
    • trasy piesze TP10 HARPUŚ, skala 1:10000,
    • trasy piesze TP25, skala 1:25000,
    • trasy piesze TP50, TP100, skala 1:50000,
    • trasy rowerowe TR50, skala 1:50000,
    • trasy rowerowe TR100, TR200, skala 1:100000,
    • trasa mieszana TM150, skala 1:50000 (etap pieszy), 1:100000 (etap rowerowy).

  20. PUCHAR POLSKI PPwPMnO i PPwMRnO:

  21. KOSZULKI RAJDOWE T-SHIRT:
  22. Tradycyjnie już będzie można zamówić koszulkę rajdową w cenie 30 zł, dwóch wersjach: męskiej (rozmiary -> S,M,L,XL,XXL) oraz damskiej (rozmiary -> S,M,L,XL). Opłatę za koszulkę należy przelać wraz z opłatą startową (koszulki będą gotowe do odbioru w sklepiku rajdowym) lub też będzie można je tam zakupić w przypadku braku wcześniejszej wpłaty (do wyczerpania nakładu). UWAGA: nie gwarantujemy dostępności koszulek zamówionych po 31 marca 2014.

  23. ZGŁOSZENIA:
  24. Uczestnik zobowiązany jest do wypełnienia i wysłania formularza zgłoszeniowego poprzez Internet lub w ostatnim terminie w Biurze Rajdu w bazie Rajdu:

  25. OPŁATA RAJDOWA:
  26.  


    Trasa

    Płatne do 24.03
    (data księgowania na koncie organizatora)

    Płatne od 25.03-7.04
    (data księgowania na koncie organizatora)

    Płatne od 8.04 i w Biurze Rajdu
    (w dniach 11-13.04)

    Piesza 10km (TP10)

    10 zł

    15 zł

    20 zł

    Piesza 25km (TP25)

    40 zł

    55 zł

    70 zł

    Piesza 50km (TP50)

    50 zł

    65 zł

    80 zł

    Piesza 100km (TP100)

    60 zł

    75 zł

    90 zł

    Rowerowa 50km (TR50)

    50 zł

    65 zł

    80 zł

    Rowerowa 100km (TR100)

    60 zł

    75 zł

    90 zł

    Rowerowa 200km (TR200)

    70 zł

    85 zł

    100 zł

    Mieszana (TM150)

    70 zł

    85 zł

    100 zł

     

    • Opłatę startową należy przesłać przelewem bankowym na konto:
    • Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN, ul Ogarna 72, 80-826 Gdańsk.
      BZ WBK I/O Gdańsk 62 1090 1098 0000 0001 0362 6857
    • W tytule przelewu należy wpisać: "H47 + TRASA + ID + NAZWISKO(A) + EW. DODATKI"
    • Opłatę startową za kilka osób można uiszczać na jednym przekazie.
    • Wysokość opłaty startowej:

    UWAGA!!
    • W przypadku stwierdzenia braku obecności na listach startowych przed Rajdem pomimo opłacenia opłaty startowej, należy w Biurze Rajdu okazać dowód uiszczenia opłaty startowej.
    • Czas weryfikacji zgłoszenia od momentu jego dotarcia do organizatorów może potrwać kilka dni (weryfikacja dokonywana jest manualnie).

  27. ZMIANA TRASY:
    • Uczestnik, który zdecydował się zmienić trasę i zgłosi tą zmianę e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 7 kwietnia 2014r. ma prawo do takowej zmiany trasy.
    • W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata startowa jest wyższa, będzie należało dopłacić różnicę w cenie tras do kwoty normalnej opłaty startowej według stawki płatnej.
    • W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata startowa jest niższa, nie będzie przysługiwał zwrot wykonanej nadpłaty za trasę wcześniej opłaconą.
    • Informacje o zmianie trasy wysłane na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.

  28. REZYGNACJA:
    • Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w rajdzie i zgłosi tą rezygnację e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 7 kwietnia 2013r. ma prawo do zwrotu wniesionej opłaty startowej pomniejszonej o opłatę manipulacyjną w wysokości 15 zł.
    • Rezygnacja z udziału wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.

  29. ZAMIANA UCZESTNICTWA
    • Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w rajdzie i ma możliwość z cedowania swojego zgłoszenia wraz z opłatą startową na innego uczestnika i zgłosi tę zamianę uczestnictwa e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 7 kwietnia 2014r. ma prawo do zamiany uczestnictwa bez poniesienia żadnych opłat manipulacyjnych.
    • Zamiana uczestnictwa wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.

  30. RAMOWY PROGRAM RAJDU:
    • 11 kwietnia 2014 (piątek)
      • od 16.00 przyjmowanie uczestników w Bazie Rajdu,
      • 20.50 uroczyste otwarcie Rajdu,
      • 21.00 start trasy pieszej TP100 i TM150 (etap pieszy),
    • 12 kwietnia 2014 (sobota)
      • 06.30 start trasy rowerowej TR200,
      • 07.00 - 14.00 start trasy mieszanej TM150 (etap rowerowy),
      • 07.30 start trasy pieszej TP50,
      • 08.30 start trasy rowerowej TR100,
      • 09.30 start trasy pieszej TR25,
      • 10.30 start trasy rowerowej TR50,
      • 11.00 start trasy pieszej TP10 HARPUŚ,
      • 15.00 meta trasy mieszanej TM150,
      • 16.00 meta trasy pieszej TP10 HARPUŚ,
      • 16.30 meta trasy rowerowej TR50,
      • 17.30 meta trasy pieszej TP25,
      • 17.30 meta trasy rowerowej TR100,
      • 18.30 meta trasy rowerowej TR200,
      • 19.30 meta trasy pieszej TP50,
      • 21.00 meta trasy pieszej TP100,
      • 22.00 uroczyste zakończenie Rajdu w Bazie Rajdu,
    • 13 kwietnia 2014 (niedziela)
      • do 09.00 opuszczenie Bazy Rajdu.

  31. PRACA BIURA RAJDU:
    • 11 kwietnia 2014 (piątek)
      • 17.00 - 20.30 obsługa tylko - TP100, TM150, TR200,
      • 22.00 - 24.00 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
    • 12 kwietnia 2014 (sobota)
      • 05.00 - 06.00 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
      • 06.00 - 07.00 obsługa tylko - TP50, TR100,
      • 07.00 - 08.00 obsługa tylko - TP25, TR100,
      • 08.00 - 09.00 obsługa tylko - TP25, TR50,
      • 09.00 - 10.00 obsługa tylko - TP10 HARPUŚ, TR50,
      • 10.00 - 11.00 obsługa tylko - TP10 HARPUŚ.

  32. SKLEPIK RAJDOWY:
  33. W Bazie Rajdu będzie czynny sklepik rajdowy w którym można odebrać zakupione wraz z opłatą startową koszulki rajdowe t-shirt oraz będzie można zakupić w przypadku braku wcześniejszego zamówienia dodatkowe koszulki rajdowe (do wyczerpania nakładu). W sklepiku będzie można także zakupić mapniki rowerowe, mapy, koszulki z poprzednich edycji rajdów, zegary startowe i wiele innych gadżetów.

  34. WYŻYWIENIE:
  35. Organizatorzy zapewniają jeden ciepły posiłek (mięsny) w Bazie Rajdu. Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu miejsce, w którym można przygotować podstawowe posiłki turystyczne.

  36. NOCLEGI:
  37. Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu wiele miejsca na podłodze w wyznaczonych miejscach (w tym: sali gimnastycznej, korytarzach szkolnych, klasach oraz innych zakamarkach). Organizatorzy nie zapewniają materaców ani śpiworów.

  38. KOMUNIKACJA:
  39. Do Bożegopola Wilekiego można dojechać SKM www.skm.pkp.pl (Uwaga! Od 9 marca 2014 obowiązuje nowy rozkład jazdy)

  40. NAGRODY:
    • Uczestnicy, którzy ukończą trasy TP100, TR200 oraz TM150 potwierdzając wszystkie punkty kontrolne w regulaminowym czasie uzyskają tytuł HARPAGANA udokumentowany pamiątkowym certyfikatem i pamiątkowym medalem (w kształcie litery H).
    • Wszyscy uczestnicy otrzymają pamiątkowy dyplom uczestnictwa.
    • Uczestnicy sklasyfikowani na miejscach I - III na poszczególnych trasach otrzymają pamiątkowe statuetki (w kształcie litery H).
    • Wśród osób obecnych na zakończeniu Rajdu zostaną rozlosowane upominki.

  41. ŚWIADCZENIA STARTOWE:
    • Możliwość uczestnictwa w Rajdzie.
    • Dwa noclegi w Bazie Rajdu w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór i karimatę).
    • Jeden ciepły posiłek regeneracyjny (mięsny).
    • Komplet map (w foliowym worku strunowym) i materiałów startowych.
    • Opracowane trasy Rajdowe wraz obsługą Punktów Kontrolnych na trasie.
    • Okolicznościowy numer startowy.
    • Naklejkę Rajdową.
    • Opieka medyczna w Bazie Rajdu oraz na podanych w komunikacie startowym PK.
    • Przechowalnie bagaży i rowerów, toalety, prysznice w Bazie Rajdu.
    • Parkingi dla samochodów w okolicy Bazy Rajdu.
    • Informator techniczny.
    • Odciski okolicznościowych pieczęci.
    • Numer startowy na rower (trasy rowerowe i mieszana).
    • Potwierdzenie i weryfikacja OInO (wszystkie trasy 1 pkt), OTP i KOT.
    • Wrzątek do celów spożywczych.
    • Inne materiały w miarę napływu świadczeń.

  42. RUCH DROGOWY:
    • Rajd będzie odbywać się przy nieograniczonym ruchu drogowym.
    • Uczestnicy muszą przestrzegać przepisów Kodeksu Drogowego.
    • Uczestnicy muszą zachować szczególną ostrożność mając na uwadze możliwość wyjechania pojazdów z pól, dróg leśnych czy pojedynczych zabudowań.
    • Wszyscy uczestnicy na drogach gruntowych, leśnych oraz publicznych powinni poruszać się prawą stroną jezdni i bezwzględnie przestrzegać przepisów ruchu drogowego.
    • Za kolizje i wypadki podczas Rajdu ponosi odpowiedzialność uczestnik lub inny użytkownik drogi przyczyniający się wskutek naruszenia przepisów ruchu drogowego do zaistnienia zdarzenia.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki podczas Rajdu.

  43. OCHRONA ŚRODOWISKA NATURALNEGO:
  44. Uczestnicy obowiązani są szanować środowisko naturalne w którym poruszają się podczas Rajdu. Uczestnicy nie mogą zanieczyszczać terenu i pozostawiać śmieci na trasach. Istnieje możliwość zdawania śmieci na Punktach Kontrolnych Obsłudze PK. Zabrania się używania szklanych pojemników w terenie. W przypadku naruszania tego przepisu, uczestnicy mogą być ukarani dyskwalifikacją.

  45. DANE OSOBOWE, WIZERUNEK ORAZ KORESPONDENCJA:
    • Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na publiczne ogłoszenie wyników wraz z jego danymi osobowymi w postaci imienia, nazwiska, roku urodzenia i miejscowości podanych w zgłoszeniu.
    • Uczestnicy Rajdu zgadzają się na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204).
    • Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby organizowanych przez Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN imprez i rajdów jak również na ich gromadzenie w bazach danych Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926 z późniejszymi zmianami).
    • Organizator Rajdu, Patroni i Sponsorzy są uprawnieni do wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych poszczególnych uczestników, biorących udział w Rajdzie, przy czym wizerunek i dane te będą wykorzystywane w materiałach promujących Rajd i wydarzenia towarzyszące Rajdowi (prasa, radio, telewizja, Internet, materiały graficzne). Uczestnikom oprócz nagród nie przysługują żadne dalsze gratyfikacje, w szczególności wynagrodzenie z tytułu wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych.
    • Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na przeniesienie autorskich praw majątkowych do wizerunku i wypowiedzi dla prasy, radia i telewizji utrwalonego poprzez dokumentację prasową, fotograficzną i filmową obejmuje wszystkie pola eksploatacji wymienione w art. 50 Ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 80 poz. 904 z późniejszymi zmianami) w tym m.in.: utrwalania jakąkolwiek techniką, w tym m.in.: drukiem, na kliszy fotograficznej, na taśmie magnetycznej, na dyskietce, cyfrowo, zwielokrotniania jakąkolwiek techniką, w tym m.in.: drukiem, na kliszy fotograficznej, na taśmie magnetycznej, na dyskietce, cyfrowo, wprowadzania do obrotu, wprowadzania do pamięci komputera oraz do sieci komputerowej i/lub multimedialnej, publicznego udostępniania wizerunku w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (m.in.: udostępniania w Internecie i Intranecie), wystawiania, wyświetlania, użyczania i/lub najmu, dzierżawy, nadawania za pomocą wizji i/lub fonii przewodowej oraz bezprzewodowej przez stację naziemną, nadawania za pośrednictwem satelity, równoczesnego i integralnego nadawania (reemitowania) i następuje na czas nieograniczony zarówno czasowo jak i terytorialnie tzn. odnosi się zarówno do terytorium Polski jak i do terytoriów wszystkich innych państw.

  46. POSTANOWENIA KOŃCOWE:
    • Rajd odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.
    • Zgłoszenie dopiero w Biurze Rajdu w trakcie trwania Rajdu nie gwarantuje pełnych świadczeń.
    • W Biurze Rajdu podczas zapisów wymagane będą od uczestników dowody wpłaty opłaty startowej w przypadku ewentualnych niejasności.
    • Uczestnik, który nie zgłosił się do Biura Rajdu w trakcie trwania Rajdu traci prawo do opłaty startowej i wszystkich świadczeń.
    • Organizator nie zapewnia transportu do Bazy Rajdu uczestnikom, którzy rezygnują w trakcie trwania Rajdu z kontynuowania przebycia tras Rajdowych.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i w czasie powrotu z niego.
    • Uczestnikom zaleca się ubezpieczenie we własnym zakresie (ubezpieczenie NNW i OC).
    • Uczestnicy biorą udział w Rajdzie na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodziców lub opiekunów).
    • Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną za wszystkie wyrządzone przez siebie szkody z własnej, wyłącznej winy innym uczestnikom Rajdu oraz osobom trzecim.
    • Organizator oraz wszystkie osoby działające w jego imieniu lub z jego upoważnienia związane z przeprowadzeniem i organizacją Rajdu nie ponoszą odpowiedzialności za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe uczestników, które wystąpią przed, w trakcie lub po Rajdzie.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki na trasach Rajdu spowodowane z winy uczestnika. Za ewentualne kolizje i wypadki na trasie spowodowane z winy uczestnika, odpowiedzialność będzie ponosił uczestnik.
    • W razie wypadku lub powstałej szkody związanej z Rajdem uczestnicy nie mogą występować z roszczeniami odszkodowawczymi wobec Organizatora lub osób działających w jego imieniu lub z jego upoważnienia, związanymi z przeprowadzeniem i organizacją Rajdu.
    • Uczestnicy oświadczają, że wszystkie dane personalne i dane dotyczące stanu zdrowia wpisane przez nich do formularzy Rajdowych są kompletne i zgodne z prawdą.
    • Uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania zarządzeń i poleceń ze strony służb porządkowych Organizatora w czasie trwania Rajdu.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje przebywania przez uczestników na terenach stanowiących własność prywatną oraz terenów zamkniętych.
    • Zabronione jest niszczenie wszelkich upraw, nasadzeń leśnych jak i własności prywatnej i nie tylko.
    • Na trasach Rajdu mogą występować strome podejścia/podjazdy oraz zejścia/zjazdy jak i inne niebezpieczne warunki terenowe. Bezpieczne pokonanie tychże odcinków tras leży w gestii uczestnika, który sam za siebie bierze odpowiedzialność i podejmowane decyzje co do pokonania tychże odcinków.
    • Uczestnicy podczas Rajdu zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu, zasad współzawodnictwa oraz odnoszenia się z należytym szacunkiem wobec siebie, osób postronnych oraz osób z zespołu organizacyjnego Rajdu. Nie mogą także używać wulgarnych słów ani zachowywać się w sposób niegodny uczestnika Rajdu.
    • Nieznajomość regulaminu Rajdu i jego nieprzestrzeganie nie będą uznawane przez Organizatora jako podstawy do jakichkolwiek roszczeń lub protestów ze strony uczestnika jak i osób trzecich. Podpis uczestnika na formularzu Rajdowym potwierdza zapoznanie się z warunkami Regulaminu i Zasad Współzawodnictwa w Rajdzie.
    • Interpretacja niniejszego Regulaminu należy wyłącznie do Organizatora natomiast interpretacja przepisów Zasad Współzawodnictwa należy do Sędziego Głównego Rajdu.
    • Nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu grozi dyskwalifikacją uczestnika.
    • Wymagana będzie duża porcja humoru oraz wyrozumiałości dla wszystkich w bazie Rajdowej jak i na trasach Rajdu.

  47. INFORMACJE DODATKOWE:
  48. Zachęcamy do zapoznania się Zasadami współzawodnictwa w Rajdzie, które są integralna częścią niniejszego Regulaminu i można znaleźć je poniżej.


Do zobaczenia na starcie, Organizatorzy

ZASADY WSPÓŁZAWODNICTWA

EKSTREMALNEGO RAJDU NA ORIENTACJĘ

HARPAGAN-47

11-13 kwietnia 2014 r.

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
    1. Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN-47 (zwany dalej rajdem) jest rajdem turystycznym.

    2. Organizatorem Ekstremalnego Rajdu na Orientację HARPAGAN-47 jest Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku.

    3. Niniejszy dokument stanowi integralną część Regulaminu Rajdu.

  2. TRASA PIESZA 10km (TP10 HARPUŚ):

    1. Podstawowym celem na trasie TP10 jest to, aby w limicie czasowym 4 godzin przejść 10 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK), zgodnie z kolejnością podaną na mapie.

    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.

    3. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.

    4. Wydawanie map na starcie następuje w momencie startu.

    5. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:10000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

    6. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Podane na mapie odległości pomiędzy PK liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).

    7. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów. Uczestnik musi również zdać kartę startową w punkcie obsługi mety Rajdu, natychmiast po ukończeniu trasy. W innym czasie odczyt kart startowych dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.

    8. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 4 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.

    9. Uczestnik, który dotrze na metę po upływie limitu czasowego będzie nieklasyfikowany.

    10. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.

  3. TRASA PIESZA 25km (TP25):

    1. Podstawowym celem na trasie TP25 jest to, aby w limicie czasowym 6 godzin przejść 25 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK), zgodnie z kolejnością podaną na mapie.

    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.

    3. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.

    4. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.

    5. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:25000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

    6. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Podane na mapie odległości pomiędzy PK liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).

    7. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 16.30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.

    8. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 6 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.

    9. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.

  4. TRASA PIESZA 50km (TP50):

    1. Podstawowym celem na trasie TP50 jest to, aby w limicie czasowym 12 godzin przejść 50 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK), zgodnie z kolejnością podaną na mapie.

    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.

    3. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.

    4. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.

    5. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:50000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

    6. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Podane na mapie odległości pomiędzy PK liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).

    7. Warunkiem sklasyfikowania Uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w punkcie obsługi SportIdent w bazie rajdu, bezwarunkowo do godziny 20:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.

    8. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 12 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.

  5. TRASA PIESZA 100km (TP100):

    1. Podstawowym celem na trasie TP100 jest to, aby w limicie czasowym 24 godzin przejść 100 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK), zgodnie z kolejnością podaną na mapie. Osoby, które ukończą trasę potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą miano "HARPAGANA".

    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.

    3. Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.

    4. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.

    5. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:50000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

    6. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Podane na mapie odległości pomiędzy PK liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).

    7. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 21:15 jeżeli zaliczył wszystkie punkty, a do 22:00 w pozostałych przypadkach. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.

    8. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 24 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.

  6. TRASA ROWEROWA 50km (TR50):

    1. Podstawowym celem na trasie TR50 jest to, aby w limicie czasowym 6 godzin przejechać 50 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK).

    2. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.

    3. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.

    4. Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.

    5. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.

    6. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:500000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

    7. Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy.

    8. Każdy punkt kontrolny trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:

      1. PK 1, 2 mają 1 punkt wagowy,

      2. PK 3, 4 mają 2 punkty wagowe,

      3. PK 5, 6 mają 3 punkty wagowe,

      4. PK 7, 8 mają 4 punkty wagowe,

      5. PK 9, 10 mają 5 punktów wagowych.

    9. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TR50 jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 17:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.

    10. W przypadku przekroczenia limitu czasu 6 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.

    11. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn

    12. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: rower z przytwierdzonym numerem startowym, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.

  7. TRASA ROWEROWA 100km (TR100):

    1. Podstawowym celem na trasie TR100 jest to, aby w limicie czasowym 9 godzin przejechać 100 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK).

    2. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.

    3. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.

    4. Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.

    5. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.

    6. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:100000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

    7. Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy.

    8. Każdy punkt kontrolny trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:

      1. PK 1, 2 mają 1 punkt wagowy,

      2. PK 3, 4 mają 2 punkty wagowe,

      3. PK 5, 6 mają 3 punkty wagowe,

      4. PK 7, 8 mają 4 punkty wagowe,

      5. PK 9, 10 mają 5 punktów wagowych.

      6. PK 11, 12 mają 6 punktów wagowych.

    9. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TR100 jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 18:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.

    10. W przypadku przekroczenia limitu czasu 9 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.

    11. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn

    12. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: rower z przytwierdzonym numerem startowym, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.

  8. TRASA ROWEROWA 200km (TR200):

    1. Podstawowym celem na trasie TR200 jest to, aby w limicie czasowym 12 godzin przejechać 200 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK). Osoby, które ukończą trasę rowerową potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą miano "HARPAGANA".

    2. Długość trasy rowerowej została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.

    3. Start wszystkich uczestników trasy rowerowej odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.

    4. Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.

    5. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.

    6. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:100000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

    7. Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy.

    8. Każdy punk kontrolny ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:

      1. PK 1, 2, 3, 4 mają 1 punkt wagowy,

      2. PK 5, 6, 7, 8 mają 2 punkty wagowe,

      3. PK 9, 10, 11, 12 mają 3 punkty wagowe,

      4. PK 13, 14, 15, 16 mają 4 punkty wagowe,

      5. PK 17, 18, 19, 20 mają 5 punktów wagowych.

    9. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika trasy jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 19:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.

    10. W przypadku przekroczenia limitu czasu 12 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.

    11. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.

    12. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 10 km otwierane są po 30 min od startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 20 km są otwierane po 60 min od startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 30 km są otwierane po 90 min od startu oraz zamykane 90 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 40 km są otwierane po 120 min od startu oraz zamykane na 120 min przed upływem limitu czasu.

    13. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: rower z przytwierdzonym numerem startowym, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.

  9. TRASA MIESZANA (TM150):

    1. Podstawowym celem na trasie mieszanej (TM150) jest to, aby w limicie czasowym 18 godzin przejść 50,00 km i przejechać 100,00 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK). Osoby, które ukończą trasę mieszaną potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym, posiądą miano "HARPAGANA".

    2. Start wszystkich uczestników trasy mieszanej do etapu pieszego odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety etapu pieszego (Baza Rajdu) non-stop.

    3. Wydawanie map na starcie etapu pieszego następuje na 3 minuty przed godziną startu.

    4. Na mecie etapu pieszego następuje "stop czas". W przypadku przyjścia na metę etapu pieszego przed czasem 10 godzin limitu czasu "stop czas" jest wymuszony przynajmniej do czasu upływu 10 godziny limitu czasu. "Stop czas" nie powoduje wydłużenia całkowitego limitu na pokonanie trasy, tj. 18 godzin licząc od startu etapu pieszego.

    5. Start uczestników do etapu rowerowego następuje najwcześniej po upływie 10 godziny limitu czasu, a najpóźniej w momencie upływu 17 godziny tegoż limitu.

    6. Warunkiem startu do etapu rowerowego jest potwierdzenie przynajmniej jednego dowolnego punktu etapu pieszego!

    7. Start etapu rowerowego znajduje się w bazie Rajdu. Uczestnicy sami decydują o czasie startu pamiętając o tym, iż start do etapu rowerowego czynny jest od upływu 10-tej godziny do upływu 17-tej godziny limitu czasu. Wskazane jest, aby uczestnicy na start etapu rowerowego zgłosili się przynajmniej 3 minuty przed zakładanym startem w celu dokonania odpowiednich wpisów przez Sędziów. Wydawanie map na etap rowerowy następuje nie wcześniej niż 3 min przed upływem 10-tej godziny limitu czasu.

    8. Po starcie w etapie rowerowym uczestnicy zmierzają do mety etapu rowerowego non stop.

    9. Na etapie pieszym obowiązuje tzw. scorelauf narastający. Punkty można zdobywać jedynie w kolejności narastającej, ale nie ma obowiązku potwierdzenia wszystkim punktów, aby zostać sklasyfikowanym na tym etapie i wystartować w etapie rowerowym. Natomiast na etapie rowerowym PK można potwierdzać w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymanymi mapami i opisami trasy. Długości etapów pieszego oraz rowerowego zostały obliczone według optymalnych wariantów pokonywania etapów (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.

    10. Organizatorzy na starcie etapu pieszego dostarczają mapę w skali 1:50 000, a na starcie etapu rowerowego mapę w skali 1:100 000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż te dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

    11. Każdy PK na trasie mieszanej ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:

      • Część piesza (42 punkty wagowe):
      • PK 1, 8 mają 2 punkt wagowy,

      • PK 2, 7 mają 4 punkty wagowe,

      • PK 3, 6 mają 6 punktów wagowych,

      • PK 4, 5 mają 9 punktów wagowych,

      • ------------
      • Część rowerowa (42 punkty wagowe):
      • PK 9, 10 mają 1 punkt wagowy,

      • PK 11, 12 mają 2 punkty wagowe,

      • PK 13, 14 mają 3 punkty wagowe,

      • PK 15, 16 mają 4 punkty wagowe,

      • PK 17, 18 mają 5 punktów wagowych.

      • PK 19, 20 mają 6 punktów wagowych.

    12. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TM150 jest odnalezienie i potwierdzenie co najmniej jednego PK na każdym etapie trasy, w godzinach jego otwarcia. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 16:00. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.

    13. W przypadku przekroczenia limitu czasu 18 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.

    14. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje mniejsza suma czasów przebycia etapu pieszego i rowerowego. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.

    15. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika na etapie rowerowym trasy mieszanej: rower z przytwierdzonym numerem startowym, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.

  10. POTWIERDZANIE Punktów Kontrolnych (PK):

    1. Dla tras rozgrywających się z Systemem SportIdent:
      1. Punkt kontrolny w terenie oznaczony jest biało-czerwonym lampionem umiejscowionym na stojaku posiadającym własny numer, stację Sportident do elekrtonicznego potwierdzania pobytu. Na wszystkich punktach będzie znajdowała się obsługa PK.

      2. Punkty kontrolne można potwierdzać z chwilą otwarcia, aż do momentu likwidacji ich w terenie. Podany w komunikacie czas zamknięcia punktów jest jedynie czasem, do momentu którego punkt będzie obowiązkowo otwarty.

      3. Warunkiem potwierdzenia obecności uczestnika na PK jest właściwe potwierdzenie punktu za pomocą karty SI. Zasady właściwego potwierdzania punktu za pomocą karty SI zostaną zademonstrowane w bazie rajdu.

      4. Fakt pobytu uczestnika na PK odnotowuje także obsługa PK, jest to podyktowane względami bezpieczeństwa. Lista ta w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.

    2. Dla tras rozgrywających się przy użyciu papierowych kart startowych:
      1. Punkt kontrolny w terenie oznaczony jest biało-czerwonym lampionem umiejscowionym na drzewie, płocie, czy też innym elemencie o charakterze stałym. Każdy punkt kontrolny posiada własny numer, a także perforator, za pomocą którego należy potwierdzić swoją obecność na danym punkcie kontrolnym.

      2. Punkty kontrolne można potwierdzać z chwilą otwarcia, aż do momentu likwidacji ich w terenie. Podany w komunikacie czas zamknięcia punktów jest jedynie czasem, do momentu którego punkt będzie obowiązkowo otwarty.

      3. Warunkiem potwierdzenia obecności uczestnika na PK jest właściwe potwierdzenie punktu za pomocą papierowej karty startowej i perforatora. Zasady właściwego potwierdzania punktu przy pomocy w.w. elementów zostaną zademonstrowane w bazie rajdu, a także na placu startowym, 10 minut przed startem.

      4. Fakt pobytu uczestnika na PK należy również odnotować wpisując czas przybycia na dany PK na karcie startowej. Obowiązujący format wpisywania czasu obejmuje godzinę oraz minutę przybycia na PK.

      5. Uczestnicy zobowiązani są do oddania karty startowej wraz z momentem przyjścia na metę.

  11. SYMBOLE UŻYWANE na mapach ERnO HARPAGAN:

    Wprowadza się następujące dodatkowe oznaczeniana na mapach.

    Obowiązuje bezwzględnie przestrzeganie nakazów i zakazów opisanych na mapach za pomocą prezentowanych piktogramów.

  12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo, iść (na trasie pieszej), jechać na rowerze (na trasie rowerowej), iść na pierwszej pętli i jechać na rowerze na drugiej pętli (na trasie mieszanej) oraz odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie danej trasy było "czyste" uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji (z wyjątkiem roweru w przypadku trasy rowerowej i etapu rowerowego trasy mieszanej). Uczestnicy nie mogą również korzystać ze zorganizowanej pomocy osób trzecich nie będących uczestnikami Rajdu oraz urządzeń do nawigacji satelitarnej (z wyjątkiem przypadków wymienionych w następnym punkcie).

    2. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej jako pomocy nawigacyjnej jest zabronione. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej dozwolone jest jedynie w celu zapisu śladu (tracka) do wykorzystania po rajdzie oraz do pomiaru parametrów ruchu (prędkości, kierunku i odległości).

    3. Protesty można składać w formie pisemnej w ciągu 7 dni od zakończenia Rajdu e-mailem do Sędziego Głównego. Protesty muszą zawierać dane Uczestnika oraz przyczynę protestu. Protesty dotyczące systemu SportIdent należy składać dopiero po dokładnym sprawdzeniu wyniku w punkcie obsługi kart SPORTIdent. Protesty uczestników, którzy nie zczytali kart w punkcie obsługi SPORTident w czasie podanym w regulaminie nie będą uwzględniane.

    4. Protesty dotyczące wyników z karty Si należy składać w punkcie obsługi systemu SPORTIdent za pomocą formularza protestowego do godziny 22:00 dnia 12 kwietnia 2014 roku (sobota). Uczestnicy zostaną poinformowani o decyzji Sędziego Głównego drogą e-mailową. Odwołania uczestników, którzy nie wnieśli protestu w terminie nie będą uwzględniane.

    5. Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po Rajdzie do godziny 22:00 - 12 kwietnia 2014 roku (sobota) w jeden z poniżej podanych sposobów:

      1. na mecie (w przypadku ukończenia rajdu),

      2. w bazie rajdu (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy),

      3. telefoniczne w Biurze Logistycznym, dzwoniąc pod numer telefonu znajdujący się na mapach (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy bez przybycia do bazy Rajdu).

      Odmeldowanie podyktowane jest względami bezpieczeństwa. W przypadku nie spełnienia tego obowiązku uczestnik może zostać obciążony kosztami podjętej akcji ratowniczej.
    6. Organizatorzy nie zapewniają transportu dla uczestników, którzy rezygnują z kontynuowania trasy. W miarę możliwości Organizatorzy mogą przewieźć uczestników do bazy Rajdu. Czas oczekiwania na transport może być jednak bardzo długi.

    7. Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

    8. Obowiązuje nakaz przestrzegania przepisów prawa, a w szczególności zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego oraz przepisów przeciw-pożarowych. Za skutki naruszenia tych przepisów uczestnik odpowiada osobiście.

    9. Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie Organizatorów i innych służb ważnego dowodu tożsamości.

    10. Numer startowy, wydawany w biurze przed startem należy podczas trwania Rajdu obowiązkowo nosić w widocznym miejscu na klatce piersiowej, plecach albo plecaku. Na rowerach obowiązuje dodatkowo numer startowy przyczepiony z przodu kierownicy.

    11. Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat mogą uczestniczyć w Rajdzie tylko pod opieką osoby pełnoletniej oraz za pisemną zgodą opiekunów prawnych. Fakt ten obowiązkowo należy odnotować w karcie zgłoszeniowej wypełnianej w Biurze Rajdu przed startem. Jeden opiekun może opiekować się maksymalnie 10 osobami niepełnoletnimi.

    12. Udział w Rajdzie jest dobrowolny. W Rajdzie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Rajdu i w razie wypadku nie będą dochodzić oni odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie deklaracji przed Rajdem.

    13. Organizatorzy mają prawo wycofać z trasy uczestnika Rajdu, w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego podczas Rajdu oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.

    14. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem.

    15. Ostateczna interpretacja zapisów zawartych w Regulaminie oraz w Zasadach Współzawodnictwa należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia uczestnika od jego przestrzegania.


ORGANIZATORZY

ERnO HARPAGAN-47


Ostatnia aktualizacja: 20.03.2014 17:30