REGULAMIN
EKSTREMALNEGO RAJDU NA ORIENTACJĘ
11-13 kwietnia 2014
(aktualność 20.03.2014)
Tradycyjnie już będzie można zamówić koszulkę rajdową w cenie 30 zł, dwóch wersjach: męskiej (rozmiary -> S,M,L,XL,XXL) oraz damskiej (rozmiary -> S,M,L,XL). Opłatę za koszulkę należy przelać wraz z opłatą startową (koszulki będą gotowe do odbioru w sklepiku rajdowym) lub też będzie można je tam zakupić w przypadku braku wcześniejszej wpłaty (do wyczerpania nakładu).
UWAGA: nie gwarantujemy dostępności koszulek zamówionych po 31 marca 2014.
Uczestnik zobowiązany jest do wypełnienia i wysłania formularza zgłoszeniowego poprzez Internet lub w ostatnim terminie w Biurze Rajdu w bazie Rajdu:
Trasa |
Płatne do 24.03 |
Płatne od 25.03-7.04 |
Płatne od 8.04 i w Biurze Rajdu |
Piesza 10km (TP10) |
10 zł |
15 zł |
20 zł |
Piesza 25km (TP25) |
40 zł |
55 zł |
70 zł |
Piesza 50km (TP50) |
50 zł |
65 zł |
80 zł |
Piesza 100km (TP100) |
60 zł |
75 zł |
90 zł |
Rowerowa 50km (TR50) |
50 zł |
65 zł |
80 zł |
Rowerowa 100km (TR100) |
60 zł |
75 zł |
90 zł |
Rowerowa 200km (TR200) |
70 zł |
85 zł |
100 zł |
Mieszana (TM150) |
70 zł |
85 zł |
100 zł |
W Bazie Rajdu będzie czynny sklepik rajdowy w którym można odebrać zakupione wraz z opłatą startową koszulki rajdowe t-shirt oraz będzie można zakupić w przypadku braku wcześniejszego zamówienia dodatkowe koszulki rajdowe (do wyczerpania nakładu). W sklepiku będzie można także zakupić mapniki rowerowe, mapy, koszulki z poprzednich edycji rajdów, zegary startowe i wiele innych gadżetów.
Organizatorzy zapewniają jeden ciepły posiłek (mięsny) w Bazie Rajdu.
Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu miejsce, w którym można przygotować podstawowe posiłki turystyczne.
Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu wiele miejsca na podłodze w wyznaczonych miejscach (w tym: sali gimnastycznej, korytarzach szkolnych, klasach oraz innych zakamarkach).
Organizatorzy nie zapewniają materaców ani śpiworów.
Do Bożegopola Wilekiego można dojechać SKM www.skm.pkp.pl (Uwaga! Od 9 marca 2014 obowiązuje nowy rozkład jazdy)
ZASADY WSPÓŁZAWODNICTWA
EKSTREMALNEGO RAJDU NA ORIENTACJĘ
11-13 kwietnia 2014 r.
Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN-47 (zwany dalej rajdem) jest rajdem turystycznym.
Organizatorem Ekstremalnego Rajdu na Orientację HARPAGAN-47 jest Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku.
Niniejszy dokument stanowi integralną część Regulaminu Rajdu.
TRASA PIESZA 10km (TP10 HARPUŚ):
Podstawowym celem na trasie TP10 jest to, aby w limicie czasowym 4 godzin przejść 10 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK), zgodnie z kolejnością podaną na mapie.
Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
Wydawanie map na starcie następuje w momencie startu.
Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:10000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Podane na mapie odległości pomiędzy PK liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów. Uczestnik musi również zdać kartę startową w punkcie obsługi mety Rajdu, natychmiast po ukończeniu trasy. W innym czasie odczyt kart startowych dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.
O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 4 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.
Uczestnik, który dotrze na metę po upływie limitu czasowego będzie nieklasyfikowany.
Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.
TRASA PIESZA 25km (TP25):
Podstawowym celem na trasie TP25 jest to, aby w limicie czasowym 6 godzin przejść 25 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK), zgodnie z kolejnością podaną na mapie.
Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:25000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Podane na mapie odległości pomiędzy PK liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 16.30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.
O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 6 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.
Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.
TRASA PIESZA 50km (TP50):
Podstawowym celem na trasie TP50 jest to, aby w limicie czasowym 12 godzin przejść 50 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK), zgodnie z kolejnością podaną na mapie.
Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:50000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Podane na mapie odległości pomiędzy PK liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
Warunkiem sklasyfikowania Uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w punkcie obsługi SportIdent w bazie rajdu, bezwarunkowo do godziny 20:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.
O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 12 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.
TRASA PIESZA 100km (TP100):
Podstawowym celem na trasie TP100 jest to, aby w limicie czasowym 24 godzin przejść 100 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK), zgodnie z kolejnością podaną na mapie. Osoby, które ukończą trasę potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą miano "HARPAGANA".
Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:50000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Podane na mapie odległości pomiędzy PK liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 21:15 jeżeli zaliczył wszystkie punkty, a do 22:00 w pozostałych przypadkach. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.
O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 24 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.
TRASA ROWEROWA 50km (TR50):
Podstawowym celem na trasie TR50 jest to, aby w limicie czasowym 6 godzin przejechać 50 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK).
Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.
Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:500000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy.
Każdy punkt kontrolny trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
PK 1, 2 mają 1 punkt wagowy,
PK 3, 4 mają 2 punkty wagowe,
PK 5, 6 mają 3 punkty wagowe,
PK 7, 8 mają 4 punkty wagowe,
PK 9, 10 mają 5 punktów wagowych.
Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TR50 jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 17:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.
W przypadku przekroczenia limitu czasu 6 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn
Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: rower z przytwierdzonym numerem startowym, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
TRASA ROWEROWA 100km (TR100):
Podstawowym celem na trasie TR100 jest to, aby w limicie czasowym 9 godzin przejechać 100 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK).
Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.
Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:100000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy.
Każdy punkt kontrolny trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
PK 1, 2 mają 1 punkt wagowy,
PK 3, 4 mają 2 punkty wagowe,
PK 5, 6 mają 3 punkty wagowe,
PK 7, 8 mają 4 punkty wagowe,
PK 9, 10 mają 5 punktów wagowych.
PK 11, 12 mają 6 punktów wagowych.
Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TR100 jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 18:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.
W przypadku przekroczenia limitu czasu 9 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn
Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: rower z przytwierdzonym numerem startowym, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
TRASA ROWEROWA 200km (TR200):
Podstawowym celem na trasie TR200 jest to, aby w limicie czasowym 12 godzin przejechać 200 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK). Osoby, które ukończą trasę rowerową potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą miano "HARPAGANA".
Długość trasy rowerowej została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.
Start wszystkich uczestników trasy rowerowej odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.
Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:100000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy.
Każdy punk kontrolny ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
PK 1, 2, 3, 4 mają 1 punkt wagowy,
PK 5, 6, 7, 8 mają 2 punkty wagowe,
PK 9, 10, 11, 12 mają 3 punkty wagowe,
PK 13, 14, 15, 16 mają 4 punkty wagowe,
PK 17, 18, 19, 20 mają 5 punktów wagowych.
Warunkiem sklasyfikowania uczestnika trasy jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 19:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.
W przypadku przekroczenia limitu czasu 12 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.
Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 10 km otwierane są po 30 min od startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 20 km są otwierane po 60 min od startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 30 km są otwierane po 90 min od startu oraz zamykane 90 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 40 km są otwierane po 120 min od startu oraz zamykane na 120 min przed upływem limitu czasu.
Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: rower z przytwierdzonym numerem startowym, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
TRASA MIESZANA (TM150):
Podstawowym celem na trasie mieszanej (TM150) jest to, aby w limicie czasowym 18 godzin przejść 50,00 km i przejechać 100,00 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK). Osoby, które ukończą trasę mieszaną potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym, posiądą miano "HARPAGANA".
Start wszystkich uczestników trasy mieszanej do etapu pieszego odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety etapu pieszego (Baza Rajdu) non-stop.
Wydawanie map na starcie etapu pieszego następuje na 3 minuty przed godziną startu.
Na mecie etapu pieszego następuje "stop czas". W przypadku przyjścia na metę etapu pieszego przed czasem 10 godzin limitu czasu "stop czas" jest wymuszony przynajmniej do czasu upływu 10 godziny limitu czasu. "Stop czas" nie powoduje wydłużenia całkowitego limitu na pokonanie trasy, tj. 18 godzin licząc od startu etapu pieszego.
Start uczestników do etapu rowerowego następuje najwcześniej po upływie 10 godziny limitu czasu, a najpóźniej w momencie upływu 17 godziny tegoż limitu.
Warunkiem startu do etapu rowerowego jest potwierdzenie przynajmniej jednego dowolnego punktu etapu pieszego!
Start etapu rowerowego znajduje się w bazie Rajdu. Uczestnicy sami decydują o czasie startu pamiętając o tym, iż start do etapu rowerowego czynny jest od upływu 10-tej godziny do upływu 17-tej godziny limitu czasu. Wskazane jest, aby uczestnicy na start etapu rowerowego zgłosili się przynajmniej 3 minuty przed zakładanym startem w celu dokonania odpowiednich wpisów przez Sędziów. Wydawanie map na etap rowerowy następuje nie wcześniej niż 3 min przed upływem 10-tej godziny limitu czasu.
Po starcie w etapie rowerowym uczestnicy zmierzają do mety etapu rowerowego non stop.
Na etapie pieszym obowiązuje tzw. scorelauf narastający. Punkty można zdobywać jedynie w kolejności narastającej, ale nie ma obowiązku potwierdzenia wszystkim punktów, aby zostać sklasyfikowanym na tym etapie i wystartować w etapie rowerowym. Natomiast na etapie rowerowym PK można potwierdzać w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymanymi mapami i opisami trasy. Długości etapów pieszego oraz rowerowego zostały obliczone według optymalnych wariantów pokonywania etapów (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.
Organizatorzy na starcie etapu pieszego dostarczają mapę w skali 1:50 000, a na starcie etapu rowerowego mapę w skali 1:100 000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż te dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
Każdy PK na trasie mieszanej ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
PK 1, 8 mają 2 punkt wagowy,
PK 2, 7 mają 4 punkty wagowe,
PK 3, 6 mają 6 punktów wagowych,
PK 4, 5 mają 9 punktów wagowych,
PK 9, 10 mają 1 punkt wagowy,
PK 11, 12 mają 2 punkty wagowe,
PK 13, 14 mają 3 punkty wagowe,
PK 15, 16 mają 4 punkty wagowe,
PK 17, 18 mają 5 punktów wagowych.
PK 19, 20 mają 6 punktów wagowych.
Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TM150 jest odnalezienie i potwierdzenie co najmniej jednego PK na każdym etapie trasy, w godzinach jego otwarcia. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 16:00. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik nie zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej.
W przypadku przekroczenia limitu czasu 18 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje mniejsza suma czasów przebycia etapu pieszego i rowerowego. Klasyfikacja prowadzona jest osobno dla kobiet i mężczyzn.
Obowiązkowe wyposażenie uczestnika na etapie rowerowym trasy mieszanej: rower z przytwierdzonym numerem startowym, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
POTWIERDZANIE Punktów Kontrolnych (PK):
Punkt kontrolny w terenie oznaczony jest biało-czerwonym lampionem umiejscowionym na stojaku posiadającym własny numer, stację Sportident do elekrtonicznego potwierdzania pobytu. Na wszystkich punktach będzie znajdowała się obsługa PK.
Punkty kontrolne można potwierdzać z chwilą otwarcia, aż do momentu likwidacji ich w terenie. Podany w komunikacie czas zamknięcia punktów jest jedynie czasem, do momentu którego punkt będzie obowiązkowo otwarty.
Warunkiem potwierdzenia obecności uczestnika na PK jest właściwe potwierdzenie punktu za pomocą karty SI. Zasady właściwego potwierdzania punktu za pomocą karty SI zostaną zademonstrowane w bazie rajdu.
Fakt pobytu uczestnika na PK odnotowuje także obsługa PK, jest to podyktowane względami bezpieczeństwa. Lista ta w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.
Punkt kontrolny w terenie oznaczony jest biało-czerwonym lampionem umiejscowionym na drzewie, płocie, czy też innym elemencie o charakterze stałym. Każdy punkt kontrolny posiada własny numer, a także perforator, za pomocą którego należy potwierdzić swoją obecność na danym punkcie kontrolnym.
Punkty kontrolne można potwierdzać z chwilą otwarcia, aż do momentu likwidacji ich w terenie. Podany w komunikacie czas zamknięcia punktów jest jedynie czasem, do momentu którego punkt będzie obowiązkowo otwarty.
Warunkiem potwierdzenia obecności uczestnika na PK jest właściwe potwierdzenie punktu za pomocą papierowej karty startowej i perforatora. Zasady właściwego potwierdzania punktu przy pomocy w.w. elementów zostaną zademonstrowane w bazie rajdu, a także na placu startowym, 10 minut przed startem.
Fakt pobytu uczestnika na PK należy również odnotować wpisując czas przybycia na dany PK na karcie startowej. Obowiązujący format wpisywania czasu obejmuje godzinę oraz minutę przybycia na PK.
Uczestnicy zobowiązani są do oddania karty startowej wraz z momentem przyjścia na metę.
SYMBOLE UŻYWANE na mapach ERnO HARPAGAN:
Wprowadza się następujące dodatkowe oznaczeniana na mapach.
Obowiązuje bezwzględnie przestrzeganie nakazów i zakazów opisanych na mapach za pomocą prezentowanych piktogramów.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo, iść (na trasie pieszej), jechać na rowerze (na trasie rowerowej), iść na pierwszej pętli i jechać na rowerze na drugiej pętli (na trasie mieszanej) oraz odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie danej trasy było "czyste" uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji (z wyjątkiem roweru w przypadku trasy rowerowej i etapu rowerowego trasy mieszanej). Uczestnicy nie mogą również korzystać ze zorganizowanej pomocy osób trzecich nie będących uczestnikami Rajdu oraz urządzeń do nawigacji satelitarnej (z wyjątkiem przypadków wymienionych w następnym punkcie).
Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej jako pomocy nawigacyjnej jest zabronione. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej dozwolone jest jedynie w celu zapisu śladu (tracka) do wykorzystania po rajdzie oraz do pomiaru parametrów ruchu (prędkości, kierunku i odległości).
Protesty można składać w formie pisemnej w ciągu 7 dni od zakończenia Rajdu e-mailem do Sędziego Głównego. Protesty muszą zawierać dane Uczestnika oraz przyczynę protestu. Protesty dotyczące systemu SportIdent należy składać dopiero po dokładnym sprawdzeniu wyniku w punkcie obsługi kart SPORTIdent. Protesty uczestników, którzy nie zczytali kart w punkcie obsługi SPORTident w czasie podanym w regulaminie nie będą uwzględniane.
Protesty dotyczące wyników z karty Si należy składać w punkcie obsługi systemu SPORTIdent za pomocą formularza protestowego do godziny 22:00 dnia 12 kwietnia 2014 roku (sobota). Uczestnicy zostaną poinformowani o decyzji Sędziego Głównego drogą e-mailową. Odwołania uczestników, którzy nie wnieśli protestu w terminie nie będą uwzględniane.
Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po Rajdzie do godziny 22:00 - 12 kwietnia 2014 roku (sobota) w jeden z poniżej podanych sposobów:
na mecie (w przypadku ukończenia rajdu),
w bazie rajdu (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy),
telefoniczne w Biurze Logistycznym, dzwoniąc pod numer telefonu znajdujący się na mapach (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy bez przybycia do bazy Rajdu).
Organizatorzy nie zapewniają transportu dla uczestników, którzy rezygnują z kontynuowania trasy. W miarę możliwości Organizatorzy mogą przewieźć uczestników do bazy Rajdu. Czas oczekiwania na transport może być jednak bardzo długi.
Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.
Obowiązuje nakaz przestrzegania przepisów prawa, a w szczególności zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego oraz przepisów przeciw-pożarowych. Za skutki naruszenia tych przepisów uczestnik odpowiada osobiście.
Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie Organizatorów i innych służb ważnego dowodu tożsamości.
Numer startowy, wydawany w biurze przed startem należy podczas trwania Rajdu obowiązkowo nosić w widocznym miejscu na klatce piersiowej, plecach albo plecaku. Na rowerach obowiązuje dodatkowo numer startowy przyczepiony z przodu kierownicy.
Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat mogą uczestniczyć w Rajdzie tylko pod opieką osoby pełnoletniej oraz za pisemną zgodą opiekunów prawnych. Fakt ten obowiązkowo należy odnotować w karcie zgłoszeniowej wypełnianej w Biurze Rajdu przed startem. Jeden opiekun może opiekować się maksymalnie 10 osobami niepełnoletnimi.
Udział w Rajdzie jest dobrowolny. W Rajdzie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Rajdu i w razie wypadku nie będą dochodzić oni odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie deklaracji przed Rajdem.
Organizatorzy mają prawo wycofać z trasy uczestnika Rajdu, w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego podczas Rajdu oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem.
Ostateczna interpretacja zapisów zawartych w Regulaminie oraz w Zasadach Współzawodnictwa należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia uczestnika od jego przestrzegania.
ORGANIZATORZY
ERnO HARPAGAN-47
Ostatnia aktualizacja: 20.03.2014 17:30